Avatar billede pryds Nybegynder
10. august 2002 - 22:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netradio og KODA

Hej

Et lille tanke-eksperiment:

Hvis en person nu starter sin egen net-radiostation hvor der kun spilles indiskfolkemusik, så kan KODA vel kun klø sig selv i røven. Altså de kan vel umuligt opkræve afgifter til Tim Kristensen og alle de andre danske "kunstnere".
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
10. august 2002 - 22:10 #1
Hvis du kun udsender musik fra indien, er det hvad loven siger der, der gælder :O) .. (vil jeg tro efter teorien)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
10. august 2002 - 22:10 #2
I så fald jeg har ret :O)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
10. august 2002 - 22:10 #3
Det er da lige meget om det er danske kunstnere... det er kun lovligt med indisk folkemusik hvis du selv spiller det
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. august 2002 - 22:13 #4
du skal bare sende en stor check til indien så er det sikker ok med dem .-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. august 2002 - 22:14 #5
hvad med the voice nye site hvor du kan høre en stump at musik numrene skal de egentlig ikke betale for den slags ???????
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
10. august 2002 - 22:15 #6
Nej det tror jeg ikke du har ret i fiskesuppe.. hvis jeg har skrevet og indspillet en sang, er det vil afgiftfrit at spille den, hvis ikke man har "sikret" den hos KODA el. lign.
Avatar billede pryds Nybegynder
10. august 2002 - 22:15 #7
Jo, men ideen med KODA er vel at give de danske "kunstnere" penge for det "tabte", men her er der jo ingen danskere der "mister" noget, eller indere for den sags skyld.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. august 2002 - 22:20 #8
he nej det kan der være noget om
Avatar billede pryds Nybegynder
10. august 2002 - 22:26 #9
Og ikke kun indisk folkemusik, men også fx. rusisk popmusik eller kinesisk rap.

Er der ikke nogen der ved noget?
Avatar billede pryds Nybegynder
10. august 2002 - 22:27 #10
rusisk=russisk
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
10. august 2002 - 22:27 #11
men jeg mener nu ang. netradio er der er langt en international lovgivning om det.