Avatar billede cobra Nybegynder
09. august 2002 - 19:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra word til access

Jeg har en fil jeg gerne vil have ind i access...hvordan kan jeg det dette rtf som ligger her http://213.237.35.190/bowl/datoer.rtf
Avatar billede lelupe Nybegynder
09. august 2002 - 23:18 #1
1. Åbn filen i Word
2. Vælg Filer - Gem som - Tekst med linjeskift
3. Husk at give filen et andet navn
4. Åbn Access og vælg Filer - Importer - (den nye fil)
5. Vælg afgrænset format i guiden og uden primærnøgle, den kan du sagtens tildele senere når du har redigeret dine data.
Lad bare guiden nøjes med at give dine kolonner numre i første omgang. Det kan også ændres senere.

Det virker her, men kønt ser det ikke ud, det skyldes overskrifterne og manglende normalisering.
Datoerne kan være i en kolonne og hallerne i en anden kolonne, så du får seks kolonner i alt, som du kan arbejde videre med.

Det har taget et stykke tid at sidde og skrive dataene ind i word.

Hvis du ønsker det kan jeg maile dig databasen som den ser ud nu.
Avatar billede cobra Nybegynder
09. august 2002 - 23:23 #2
Det havde jeg ikke lige tænkt på men okay.. men jeg sad bare og tænkte på og jeg ikke kune lave en ASP kode til det...men nu prøver jeg lige det du har sagt og se hvordan det gå... :-)