Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:22 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder dette

Hej hvad betyder dette ???

Jeg har fået det tilsendt af dk-hostmaster...

betyder det at www.codevision.dk først er tilfængelig om 24 timer eller ???Her er teksten.

Domænet er hermed delegeret.

Navneserveren er genstartet og redelegeringen er derfor allerede nu synlig på
DK Hostmasters navneservere.

Bemærk: Der kan gå indtil 24 timer før samtlige navneservere på internettet
er opdaterede.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2002 - 18:24 #1
der kan går OP til 24timer.. så der kan gå 2 eller 5 eller 30min!

de opdater deres navneserver kl 13 og 18
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:26 #2
ja men hvorfor kan jeg ik gå ind på www.codevision.dk og se de filer jeg har lagt op ???
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:26 #3
TDC, Cybercity etc. har deres egne DNS-servere, som de opdatere dagligt. Mon ikke det er dem, der hentydes til?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2002 - 18:26 #4
alle DNS'er i hele verden, skal jo vide at www.codevision.dk har den IP osv..
dette vil tage op til 24 timer.. da de opdateres på forskellige tidspunkter..

så I DK virker den sikker.. men måske ikke i USA ;o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:28 #5
Nok fordi du har kaldt din index-fil for index.asp hvor den på den nye server skal hedde default.asp i stedet?
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:28 #6
besøg www.codevision.dk - hvorfor kan jeg ikke se mine filer når jeg godt kan gå på ftp serveren med codevision.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2002 - 18:30 #7
måske er din udbyder ikke klar endnu?
vent 24 timer, og se hvad der sker.. hvis du ikke kan efter 24 timer..
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:30 #8
mobisend.dk >> Du er flyttet til Cliche, og de kræver nok, at din index-fil hedder default.asp i stedet for index.asp - ellers adskiller den sig ikke fra de andre filer.

Prøv det nu.
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:30 #9
nej det er ligemeget om det er index eller default !
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:33 #10
hvorfor virker index.asp ikke så ???
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:33 #11
Sikker? Hvis jeg går ind på www.codevision.dk får jeg en "Derectory....". Men hvis jeg går direkte ind på www.codevision.dk/index.asp kan jeg godt se, at du har lagt noget ud.

Hvad ser du selv når du går ind på www.codevision.dk ?

Jeg er ret sikker på min teori.
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:34 #12
mobisend.dk >> Fordi, at det er deres server ikke sat op til. Det er jo individuelt hvordan serverne er sat op. Din gamle hosts server har sikkert sat op til index.asp hvor Cliche kun godkender default.asp som en index-fil.

Det kan du intet ændre på - det er bare deres politik.
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. august 2002 - 18:35 #13
funny..
c.dk får jeg en hvid side med 2 stk tt på..
hvis det er index.asp fik jeg en "kan ikke findes" (måske du har leget imens)
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:36 #14
tommyf <<< jeg kender en som også har cliche og hans startfil hedder index.php så hvorfor ik index.asp ????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2002 - 18:36 #15
tommyf => jeg har cliche.dk og jeg bruger index IKKE default!
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:37 #16
annikadk <<< den fil du så med tt på er default.asp og bare en test side, ville ikke ændre alle links til default istedetfor index hvis det ikke hjalp ;)
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:38 #17
Det lader til at cliche er billigt men kanon skoddet :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:38 #18
rkhdk >> Tror du selv på, at Cliche kun har én server? Ej vel. Udfra det man kunne se før er der slet ingen tvivl om, at min teori holder :o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:40 #19
mobisend.dk >> Du kan da bare lave en fil med nedenstående sætning i toppen, og så kalde den index.asp :

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=default.asp">
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:43 #20
tjaaaa jeg bruger bare default.asp men tror også at index virker nu... filerne skulle bare ligges i wwwroot mappen.....
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 18:47 #21
tjaaaaa nu virker index.asp jeg tror det var en serverfejl :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 18:55 #22
Mit bud er, at Invisibleman herinde fra sagde det videre til Cliche - ellers så skulle det være en meget sjælden fejl :)
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 19:00 #23
tommyf >>> hva mener du ???
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 19:09 #24
F**** Eksperten. Det er 3. gang i dag, at jeg har mistet et indlæg. På den igen - du får et resume:

En af medarbejderne på Cliche er aktiv her i forumet, så jeg gætter på, at han har sagt det videre til teknikerne. Jeg har set en del forskellige fejl på IIS-servere, men dette er ikke en af dem.

Hvilke filer der bliver betragtet som index-filer/standarddokumenter ændrer sig ikke af sig selv :o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 19:10 #25
Men måske er det bare min paranoia der løber af med mig ;o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. august 2002 - 19:13 #26
tommyf-> Tror ikke der er den største chance for at Invisibleman har set det ( http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=invisibleman )
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 19:13 #27
tommyf <<< tjaaaa men tak for hjælpen... jeg kan godt lide at de var klar over mit prob. og løste det og nu mine email adresser virke rogså - det hele virker så nu kan jeg rigtig komme i gang.

Det er ikke mig der ejer codevision, men jeg har fået login til serveren så jeg kan lave lidt for dem...

De er et nystartet webfirma.... De har fået en masse ros og mange mener mænende bag kan deres kram... Så jeg er spændt på codevision´s udvikling på nettet :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. august 2002 - 19:20 #28
nicklasb >> Min sammensværgelsesteori skal måske videreudvikles lidt :)
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
09. august 2002 - 19:22 #29
Men ehm... Hva synes  I om det her nye firma´s hjemmeside www.codevision.dk

Mange folk har været i kontakt med dem og med positive erfaringer...