Avatar billede mryom Nybegynder
09. august 2002 - 16:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Router instilinger

Heyza eksperter!

Jeg har en TrendNet Tw100-s4w1ca Internet Station, med en fast ip addresse fra TDC :-)

1. Mit problem er at jeg gerne vil lave en server, men jeg kan ikke komme i kontakt med serveren på grund af routeren, hvordan instiller jeg min router så jeg kan køre min server igennem den????

2. Min router kan man instille tiden på, med formål at man kan have alle computerne kørene med samme "tid/klokke"... Er der nogle der kender en online europæisk server hvor man kan instille tiden efter??? (selvfølelig i vores tids zone)

Det var vist det :-) Håber I kan hjælpe!!!

TAK
Avatar billede dr.truti Nybegynder
09. august 2002 - 16:56 #1
Du skal muligvislige åbne portene i din router.....
Der står alt om dette i din manual til routeren.... Ellers er TDC meget venlige til at hjælpe mener jeg....

Truti
Avatar billede mryom Nybegynder
09. august 2002 - 17:03 #2
Min manual virker ikke helt (to sider tyndt papir med installation af software)... og det med at ringe til TDC lyder meget fint... men jeg har desværre ikke en af deres router, og så er de ikke så glade for at hjælpe alligevel :(  :)
Avatar billede mryom Nybegynder
09. august 2002 - 17:04 #3
og den med at portene skal åbnes det ved jeg godt!!!! MEN HVORDAN????? ?:(
Avatar billede riversen Nybegynder
09. august 2002 - 17:19 #4
mryom: typisk går man ind på routerens ip via browser og konfigurerer den vej, men prøver lige at finde en manual. Imens kan du jo forsøge det
Avatar billede riversen Nybegynder
09. august 2002 - 17:26 #5
ja, det ser ud til at det er måden. Første gang er der hverken kode eller brugernavn
Avatar billede mryom Nybegynder
09. august 2002 - 18:22 #6
jeg ved godt hvordan jeg kan konfigurare routeren!!!! man hvordan GØR jeg det... hva skal jeg gøre præcist????
Avatar billede mryom Nybegynder
09. august 2002 - 18:23 #7
og jeg har IKKE nogen manual der beskriver hvordan man konfigurer routeren!!! :-(
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 10:22 #8
Hi med dig.
Har du prøvet at lave en NAT på din router. Det er der de fleste står af, men jeg er overbevist om at når du har lavet en NAT på port 80 og 21 over til din server`s IPnr. Virker det.

PS. Huske også at open de to porte i din FW som også er i router.
Avatar billede imjustme Nybegynder
10. august 2002 - 10:24 #9
foretrækker helt 100 og tage det via dos eller hyperterminal eller nogle andre programmer..Prøv dig frem
Avatar billede mryom Nybegynder
10. august 2002 - 15:23 #10
forklar!!! jeg ved ikke hvordan man gør det!!!!!!!
Avatar billede erp Nybegynder
12. august 2002 - 20:13 #11
Du kan få god inspiration og vejledning på denne side.
Det burde sagtens kunne få dig igennem konfigurationen af virtual server og NAT.
http://www.hardinfo.dk/tests/Andet/default.asp?ID=368
Mvh. Erp
Avatar billede bodin Nybegynder
20. august 2002 - 11:28 #12
Hej igen og ubdskyle det har taget noget tid før jeg skriver igen.
Vis du opener IE ( Internet Explorer ) og skriver 192.168.1.1 i adresse linen så vil du komme ind i router. Der er der nogen forskeller fandeblade hvor en af dem heder ( Advanest ) Den skal du ind i, da det er her du skal lave din NAT.
Jeg håber dette kan hjelp dig liget men vis det ikke er nok må du jo lige skrive igen.
Avatar billede mryom Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:05 #13
problemmet løse har købt en 3com router