Avatar billede nuller Nybegynder
30. august 2000 - 20:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

OEM ram til DELL pc

Hej alle jeg har købt en gammel Dell pc
\"200 mmx\" den hedder dell GN 5200L
og den har kun 32 mb ram (SD RAM) derfor vil jeg spørge om jeg kan købe nogle OEM ram til den eller er den ligeså kræsen som IBM og
Compaq hvor der er stor forskel på
hvad du kommer i...
på forhånd TAK...Michael

Avatar billede php Nybegynder
30. august 2000 - 20:40 #1
DE fleste DELL maskiner, er ikke kræsne som IBM og ligende. De æder hvad der bliver sat i :) jeg har selv en DELL 255 MMX Pc, og den kører perfekt med no name ram.

Køb dem her, de har virket med mig:
http://www.itbutikken.dk/vis.asp?menu=hardware&kt=Ram&mk=alle
OG de er ganske billige, husk bare at det skal være PC100 ram og ikke PC133 da din maskine nok ikke vil kunne kører med den type. Den jeg bruger til min er denne her:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=519
Også købt i ITbutikken
Avatar billede php Nybegynder
30. august 2000 - 20:41 #2
Hæhæ tryk fejl, det er en DELL 266 Mhz MMX Maskine
Avatar billede php Nybegynder
30. august 2000 - 20:42 #3
Foreskellen er ikke ret stor :) Jeg vil anbefale at proppe en 128 eller 64 Mb klos i din DELL, så vil den kører som en 1 Ghz ;)
Avatar billede nuller Nybegynder
30. august 2000 - 20:55 #4
tak for det hurtige svar, jeg kigger lige på de ram som er i den nu..(type osv.).og jeg vil også kigge på
din link..TAK jeg vender tillbage..
Avatar billede burningice Nybegynder
31. august 2000 - 16:50 #5
Hvorfor vil du ikke anbefale ham PC133 ram?? Han får ingen problemer med at køre dem, og kvaliteten på PC133 ram er generelt lidt højere end standard PC100. Men prisen er så det dyrere...
Avatar billede sticky Nybegynder
03. september 2000 - 00:20 #6
Må man blande PC100 og PC133 ram??
Avatar billede burningice Nybegynder
04. september 2000 - 12:38 #7
Ja, ikke noget problem. Du kan for såvidt godt have een klods PC66, een PC100 og een PC133 i samme computer, sålænge du kun kører 66 MHz på bussen.
Avatar billede nuller Nybegynder
21. september 2000 - 19:25 #8
Hej alle jeg har haft skide travlt og har derfor ikke haft tid til at prøve de forskellige slags ram ( jeg har lige fået 2 andre pc´er og når stormen har lagt sig vil jeg prøve at skifte lidt ram .. så jeg har ikke glemt jer
jeg vender tillbage ned noget mere info.(og points)

tak for hjælpen indtil nu

Hilsen Michael
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:27 #9
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede nuller Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:06 #10
der kommer svar ONSDAG beklager den lange ventetid
Avatar billede nuller Nybegynder
18. oktober 2000 - 18:59 #11
ups lige en kommentar jeg har en DIGITAL pc med 32 mb ram og dem kom jeg i dell pcen men den kunne
ikke finde dem og de virker fint i DIGITALEN
(der står godt nok edo ram i \"DELL\"S bios
og den i Digitalen ved jeg ikke hvad er.
men den kunne som sagt IKKE bruge ed andre ram

php får mine points jeg har som sagt ikke tid til at prøve mere. men tak for nu og tak for tålmodigheden
MVH Nuller