Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
08. august 2002 - 23:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer... Hvad skal jeg vælge?

Hej alle sammen..

Jeg er en student på HTX, som skal have fat i en bærbar computer.. Man jeg ved ikke hvad jeg skal vælge.. har set lidt på den her: http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/DisplayProductInformation-Start;sid=VeEmoaZ2DI0mO5sktbHmCWBY-zbHs5_0K1M=?ProductID=QrusHgt2YCUAAADuyLOP3EmK&CatalogCategoryID=0ZgKamlDo4gAAADleW_aCa%2e0
Er det en god maskine? Nu ved jeg ikke ret meget om det så....
Avatar billede playmo Nybegynder
08. august 2002 - 23:35 #1
1. du er studerende(ligesom mig selv), så vil jeg bare lige spørge om HVOR FANDEN HAR DU ALLE DE PENGE FRA???? :)

2. Maskinen ser rigtig fed ud, ikke det store jeg ville klage over, det skulle lige være det manglende netkort, men det er selvfølgelig ikke sikkert du skal bruge det til noget..

3. Personligt har jeg haft gode oplevelser med Compaq bærbare computere..men det er op til dig selv
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
08. august 2002 - 23:39 #2
Hehe.. Det er mine forældre der giver, så jeg ka bare vælge.. Jeg syntes ikke at man får ret meget for pengene i en compaq. Men je ka virkeligt godt li deres design.. Hvad med en Dell computer.. Er det ikke noget af det bedste?
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
08. august 2002 - 23:43 #3
Jo jeg skal bruge netkort. Men det kan da købes til den ka det ik?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. august 2002 - 23:47 #4
jacob> har lige været inde og kigge på dells bærbare, JO, de er nogle af de bedste, men også adhelvedes dyre!
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
08. august 2002 - 23:49 #5
Ja de er meget dyre, men de er også gode, og har et flot design.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. august 2002 - 23:53 #6
ellers prøv at kigger herinde! http://www.higrade.dk !
Avatar billede playmo Nybegynder
09. august 2002 - 03:23 #7
Netkortet kan købes ved siden af, med og uden dongle(en lille ledning der kænger ved siden af computeren hvor netværkskablet går i).

Det er rigtigt at dell har nogle fede design og det er kram men der er oxo dyrt.

Jeg ved bare fra personlig erfaring at compaq holder..Hvis jeg var dig ville jeg heller ikke købe en bærbar gennem teledanmark. Ikke fordi jeg har noget imod TDC, men igen af erfaring opnår man mere ved at handle med erfarne computerdealers.. Så selvom dell og compaq er dyrt, så kan man aldrig gå helt forbi med de 2 mærker.

Forresten af hensyn til dine forældre, giver de oxo bærbare computere til andre fattige studerende... :)
Avatar billede runeevers Nybegynder
09. august 2002 - 03:45 #8
ROFLMAO, tjek lige dens specifikationer:

Syresystem: Windows XP home Edition

Bemærk "Syresystem"..
Avatar billede playmo Nybegynder
09. august 2002 - 04:04 #9
Typisk TDC, så hælder de syre i lortet og kalder det et system!
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. august 2002 - 04:47 #10
Du kunne også købe denne her med de samme kvalifikationer, men hvor du sparer 1.650 kr. og får et indbygget 10/100-netkort med i handlen:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464767955

eller samme maskine, men med en dobbelt så stor HD og stadig et 10/100-netkort til de samme penge som du skal give hod TDC:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464767958
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. august 2002 - 04:51 #11
Ved det første link får du ikke WindowsXP med, men det gør du i det sidste, så hvis du ikke har det i forvejen, kan du lige så godt tage det og så samtidigt få en dobbelt så stor HD for de 1.650 kr.
Avatar billede eryhl Nybegynder
09. august 2002 - 05:59 #12
Du kan godt købe en compaq jeg har en og den er bare OK
Avatar billede pop.dk Nybegynder
09. august 2002 - 06:27 #13
Jeg har haft en Webtech endgang, den kører da meget fint hvis man ikke har noget imod at der køre en blæser hele tider. Har en dell nu som jeg kun kan anbefale andre de køre bare. Du kan prøve at tjekke linket.
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=1849&n=1856&b=34729&m=dkk&cu=dkdhs&l=da&s=dkdhs&store=dhs&sbc=dkdhsinspn&v=d&mc=dpm

Der er godt nok ikke brænder i men du får en utrolig stabil og robust bærbar. Mit råd er, køb heller kvalitet end en billig bærbar med en masse billigt skrammel i, det bliver du tilfres med i længden.
Mvh Bo
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. august 2002 - 01:11 #14
Jeg takker for jeres hjælp, og forslag. Men jeg er blevet enig med mid selv om at jeg vil en Dell computer. pop.dk, hvis du laver et svar vil du få mine point, for det link til dell :)
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
11. august 2002 - 01:26 #15
Undskyld at jeg har været så længe om at bestmme mig, men jeg var til Skanderborg festival =)~
Avatar billede pop.dk Nybegynder
11. august 2002 - 08:53 #16
Du vil ikke komme til at fortryde dit dell køb. held og lykke med det.
Mvh Bo
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 10:38 #17
Når man stiller et spørgsmål som dette "Hvilken bærbar skal jeg vælge", hvor folk ikke kan komme med en Rigtig eller Forkert løsning, for det er op til dig at vælge ud fra vores meninger og så giver man ikke alle point'ne til den der lige foreslår den Du så ender med at købe.
Man kan enten dele alle point'ne lige imellem dem der har deltaget eller man kan give "vinderen" i dette tilfælde f.eks. 30 point og så dele resten imellem de andre deltagere. Vi andre har også siddet og brugt tid på at finde et tilbud...