Avatar billede syspeder Nybegynder
08. august 2002 - 21:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Autoplay under Windows Xp Pro eng!

Jeg har et problem vedr. autoplay - det virker simpelt hen ikke! Jeg har prøvet at ændre på alt (egenskaber og fanen autoplay under cdrom drev); og det virker slet ikke på nogle af de cddrev, jeg har! Intet popper op og spørger efter en handling! Og vigtigst, hvis man sætter en cd i med et spil eller et program, hvor der normalt skulle komme en menu op - sker der slet intet!

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke - jeg har ikke lyst til at geninst. alt! Og at "sætte tiden tilbage" virker ikke, da det er et godt stykke tid siden, det skete!
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 21:29 #1
Er det lige sket ?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. august 2002 - 21:29 #2
Måske  du skulle kigge på din bios og sætte den til at boot op på cdrom drevet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2002 - 21:33 #3
pilfinger> det har ikke en disse med autoplay i windows at gøre.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. august 2002 - 21:37 #4
ok så må jeg sige jeg ikke ved noget om det. men lytter med :-)
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2002 - 21:39 #5
Måske det ville hjælpe at reperer din indstalation hvis du ikke har prøvet det ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
08. august 2002 - 21:54 #6
Prøv dette link, det virkede for mig på min Windows 2000

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q155/2/17.asp
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:25 #7
prøv i første omgang at gå i STart>kør og skriv sfc /scannow, sæt din CD i drevet og tryk Enter.
Når den er færdig genstarter du computeren.

sfc /scannow gør ikke andet end at udskifte defekte systemfiler, du har muligvis reddet dig en sådan under noget programinstallation tidligere.
Avatar billede binderup Nybegynder
09. august 2002 - 07:31 #8
Jeg havde det samme problem min løsning var at slette den controller som drevet er koblet til i enhedshåndtering for så at genstarte, og herefter virkede det igen.
Avatar billede syspeder Nybegynder
09. august 2002 - 16:53 #9
Jeg har prøvet alt, hvad I har sagt - men det har desværre ikke hjulpet! Til binderup: Var det en speciel controller, du mente; jeg har jo 2 cdrom drev - et dvd og en brænder (creative og plextor - hvis det kan hjælpe) Har prøvet at fjerne begge og inst. igen.
Avatar billede binderup Nybegynder
09. august 2002 - 17:01 #10
ok - du kan roligt slette dem begge for windows skal nok installere dem begge efter en genstart
Avatar billede syspeder Nybegynder
13. oktober 2002 - 17:46 #11
Jeg installerede den nyeste windows mediaplayer 9... beta - og nu virker det... underligt. Tak for alt hjælpen ellers...
Avatar billede syspeder Nybegynder
29. november 2004 - 16:58 #12
ddd