Avatar billede dsjk Novice
08. august 2002 - 21:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til opsætning af adsl linie - Haster

Jeg har brug for hjælp tilat sætte et bestående netværk op til adsl.

Der er 4 pc (lige nu) koblet op via en switch, og det virker.
Adsl linien er lagt ind og det er trukket et kabel (ikke krydset) mellem adsl boxen og firewallen, og et kabel (krydset) fra firewallen til switch i uplink porten.

Hvordan får jeg den enkelte pc på internettet?
Hvilke protokoller skal jeg bruge?
Jeg har fået IP adresser som jeg skal bruge,
samt netmaske og gateway (gateway adressen er lig firewall adressen)

Jeg kan ikke få det til at virke.
Gerne hjælp via telefon...

dsjk
Avatar billede been Nybegynder
08. august 2002 - 21:19 #1
Kan du pinge gateway/firewall fra dine pc'er ?

Smid et nummer hvis du vil ringes op !
Avatar billede dsjk Novice
08. august 2002 - 21:32 #2
det kan jeg ikke.

tlf
Avatar billede dsjk Novice
08. august 2002 - 22:45 #3
blev enige med been om at kontakte tdc for at få adsl linien testet.

dsjk
Avatar billede knast Nybegynder
09. august 2002 - 22:46 #4
se om du om "wan" lampen, altså linien udadtil, lyser grønt. hvis den gør det er linien ok udadtil og du har ikke brug for tdc. så er problemet på dit lan.
Avatar billede knast Nybegynder
09. august 2002 - 22:49 #5
jeg mener altså lampen på det hvide siemens modem
Avatar billede knast Nybegynder
09. august 2002 - 22:50 #6
tjeck også så om der er aktivitet på routerens wan lampe
Avatar billede redbaron Nybegynder
12. august 2002 - 11:16 #7
Jeg tror jeg har et anlæg magen til dit, er du kommet på nettet?
Avatar billede dsjk Novice
15. august 2002 - 13:13 #8
efter at have talt med tdc, fik vi det til at virke, når adsl'n var koblet direkte til en pc. Det var noget med ip opsætningen der ikke var helt rigtig.

Gennem firewallen var der en del problemer, men eftre at have talt med dem, skulle det også virke.
Avatar billede been Nybegynder
15. august 2002 - 22:53 #9
Hej igen

Det lyder godt, så var vi ikke helt forkert på den den aften i telefonen :-)
Avatar billede dsjk Novice
18. august 2002 - 18:59 #10
tak for hjælpen.

been> Du får 60 point da vi næsten løste det.
Avatar billede been Nybegynder
19. august 2002 - 01:15 #11
Mange tak for pts'ene !

VH
Bent