Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 19:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fryser ved installationer

Jeg har netop fået installeret Win XP på min nye maskine, men hver eneste gang, jeg prøver at installere programmer af enhver art fryser computeren, så der ikke er andet at gøre end at genstarte computeren på den hårde måde.

Hvad er galt? Og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. august 2002 - 19:57 #1
hvordan har du installeret xp?? opgradering eller ny installation??
Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 20:03 #2
Som ny installation.

Jeg har lige gjort et nyt forsøg på at installere Acrobat Reader - og umiddelbart efter at installeringsprogrammet var indlæst genstartede computeren temmelig umotiveret.
Avatar billede math0359 Nybegynder
08. august 2002 - 20:32 #3
jeg tror også det en en hardware fejl
Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 20:41 #4
? hmm - ja...eller måske nej.

Mon der er nogen, der kan komme det nærmere?

Jeg synes bare, det er sært, at det er meget konsekvent med, hvornår den "går kold". Det er altid, når installationsprogrammet (f.eks. InstallShield eller Install Wizard) er indlæst. Det burde hænge lidt sammen med ydelse, og dette kræver vel ikke stort mere, end installationen af Windows gjorde...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 20:48 #5
prøv dette, i bios skal du loade default setup eller optimze setup.
Save&Exit

bagefter skal du prøve med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 21:01 #6
Tja...

Jeg har tilsyneladende løst problemet selv. Ved at tage siden af kabinettet af!

Efter at have gjort dette, har jeg kunnet installere de programmer, jeg ikke kunne få installeret før.

Det virker lidt som om kølingen af processoren ikke har været stærk nok. I følge kølerproducenten skulle køleren kunne klare processoren, men kombineret med et ringe luftindtag i kabinettet, er det det måske ikke situationen.

Vil du fastholde, at jeg skal prøve en repair eller indlæsning af andre opsætninger i BIOS?

Er der andre ting, der kan være problemet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:00 #7
jeg vil fastholde at du skal prøve en repair.

jeg har prøvet det så mange gange før, sidste eksempel var da jeg i dag skiftede en 8,4Gb HDD ud med en 20Gb HDD, da den var monteret startede jeg WinXP som sædvnaligt, den kom fint ind i Windows, men straks herefter kom der en BSOD og en memorydump.

Næste skridt var at Loade Default Setup i bios, starte en Repair og nu kører den som den skal.
Alle bibliotekerne lå på en anden maskine, der blev etableret netforbindelserne og alla file og mapper kom tilbage til den "nye" HDD, No problems at all.

Luk lige det andet spm. du har oprettet, det er desværre ikke tilladt at linke/henvise til et spm. der ikke er lukket.
Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 22:11 #8
Hmm, det vidste jeg ikke. Tak.

Jeg sidder med en computer, der virker upåklageligt, når kabinettet er åbent, men som ikke virker, når skjoldet er på.

De fejl der var, gav ikke nogle fejlmeddelelser (som man bl.a. får ved memorydump), men standsede eller genstartede blot computeren. Altså ingen softwareregistrering af fejlen. Så jeg mener ikke, at det skulle være Windowsinstallationen, det er galt med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:20 #9
nej, det kan godt være at installationen er ok, men som regel er det noget hardware der ikke kan sammen med WinXP.

Har du ordelig køling.
Det kunne også være en defekt/underdimensioneret strømforsyning (PSU) der falder ud når tempen stiger eller forbruget vokser pga. en varm CPU eller komponent
Avatar billede bernoulli Nybegynder
08. august 2002 - 22:44 #10
Det med kølingen er jeg vist kommet frem til!

Men strømforsyningen har jeg ikke overvejet. Jeg regner med, at det er CPU'en, der sætter ud... men ved det ikke, og kan nok heller ikke undersøge det her og nu. Bare ærgerligt, når det er en helt ny computer, at man skal have den slags problemer. Nu må jeg se, hvor flinke og rare forhandlerne er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:53 #11
ja, der er ikke andet at gøre.
Avatar billede bernoulli Nybegynder
22. august 2003 - 12:37 #12
jop