Avatar billede pentium4 Juniormester
08. august 2002 - 17:39 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Service-pakker og Patch til IE

Jeg skulle spørge fra en af mine venner som endnu ikke er på nettet.

1. Er det nødvendigt at køre alle 3 service-pakker der er kommet til Win2000 eller kan man nøjes med den sidste og indeholder den så det som er i nr. 1 & 2?

2. Er det nødvendigt at installere alle patch til IE eller skal man bare installere den sidste nye?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. august 2002 - 17:42 #1
det er kun nødvendigt at hente den sidste nye da de andres servicpacks ting er indlagt i den sidste nye version. det samme gælder for IE mener jeg men er ikke helt sikker i den ting.
Avatar billede prodic Mester
08. august 2002 - 17:43 #2
1:3'eren indeholder de fleste ændringer i 1'eren og 2'eren. Muligvis er det nødvendigt at installere SP1 før du kan installere SP3, men det står angivet såfremt det er nødvendigt.

2:Du skal hente dem allesammen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
08. august 2002 - 17:52 #3
Venter lige på lidt flere svar da prodic's svar lidt modsiger pilfinger's.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 18:54 #4
jeg mener ikke at det er nødvendigt at hente alle 3, så et sted at 3 indeholder alle nødvendige rettelser fra 1&2.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2002 - 19:26 #5
Citat fra:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp3/default.asp

"Windows 2000 SP3 includes the updates contained in Windows 2000 Service Pack 1 (SP1), Windows 2000 Service Pack 2 (SP2) and Windows 2000 Security Rollup Package 1."
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 20:28 #6
goulduck> det er nok der jeg har set det!
Avatar billede pentium4 Juniormester
08. august 2002 - 22:51 #7
goulduck -> Smid lige et svar så jeg kan give point og tak til alle.

Nogen af jer andre der har bemærkninger til spørgsmål 2.
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. august 2002 - 06:34 #8
Så okay da! ;)
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 13:07 #9
Slet ingen som har kommentarer eller noget til sp. 2???
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 13:18 #10
ikke andet end at SP3 har alle foregående rettelser.
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 13:31 #11
retaxes -> Det har jeg forstået...  Hvis du lige læser mit sp. igen - så spørger jeg om ikke der er nogen som har kommentarer til sp. 2 og det lød sådan her "Er det nødvendigt at installere alle patch til IE eller skal man bare installere den sidste nye? "
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 13:36 #12
når det drejer sig om patches skal de alle installeres indtil der kommer en servicepack der indeholder alle patches.
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 14:08 #13
Hvad mener du med "indtil der kommer en servicepack der indeholder alle patches" ?

Mener du, at hvis man installer servicepack 3 til Win2000 behøver man ikke at installere alle de patches der er kommet til IE6 og det samme så skulle gælde for WinXP, nu når servicepack 1 kommer snart?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 14:31 #14
kære pentium, da win2k udkom gik der ikke lang tid før de første patches dukkede op, efter et stykke tid kom SP1 der indeholdt fejludbedringer, herunder også de patches der var udgivet, and so on.

Det samme gælder for WinXP, der har også været patches, når SP1 kommer vil disse patches ligge i pakken.

Hvis de ikke lå i SP'en ville det betyde at man skule hente patches hver gang man installerede eller reparerede systemet.
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 14:37 #15
Det var bare lige det jeg ville være sikker på. Jeg takker hermed for alle svarene og har fordelt point'ne lige imellem jer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 14:44 #16
det er bare okey, takker for pointene ;o)
Avatar billede sstv Nybegynder
12. august 2002 - 02:11 #17
retaxes har svaret dig korrekt.
1. Alle rettelser er i HVER servicepack fra Microsoft.
2. Microsoft kalder deres patches for Hotfix, og disse er en fortsættelse fra gældende SP (her 3). Lægges en ny SPx på en Windows version vil alle Hotfix og Rollup på maskinen fjernes fra tidligere versioner. Du behøver altså ikke tænke på nogen af de services der kører på din maskine, alle bliver opdateret, -og der er mange andre services end din IE.
Iøvrigt behøves der ingen Hotfix (opdateringer) til en IE bruger, der ikke er på internettet, idet opdateringerne er sikkerheds relateret.
Læs om alt dette på:
http://www.microsoft.com/technet/
http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2002 - 10:36 #18
ssty> så kan man vel kalde sagen for fuldt opklaret nu ;o)