Avatar billede morpheus73 Nybegynder
08. august 2002 - 17:03 Der er 4 kommentarer

JLJLJLJL

Hmmm ... en meget ked af det kollega, som jeg har arbejdet sammen med på et projekt i 3 år og som har en del af projektet liggende på sin PC havde en meget dårlig nyhed til mig imorges...

Når han tænder hans maskine står der bare det gammelkendte JLJLJLJLJL over hele skærmen - hmmm - kan forstå at uanset om det er en virus eller en teknisk fejl at det er bootsektoren på HD der der ødelagt? eller er det BIOS´en det er galt med?.....

er der nogen der ved hvordan vi evt kan redde de data der ligger på maskinen? - kan vi boote fra en disk og køre en format /mbr uden at der sker noget med dataene? eller kan vi boote fra en disk og på en eller anden måde få adgang til det bibliotek hvor tingene ligger?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. august 2002 - 17:09 #1
kan ikke se grunden til dit kategorivalg ;-), men du kan vel bare hive disken ud og sætte den i en anden pc og lave kopi af dataene
Avatar billede morpheus Nybegynder
08. august 2002 - 17:11 #2
Jeg tror jeg ville prøve at:

1. Sætte en anden primær master disk i
2. Installere et system på den
3. Prøve at få adgang til den anden disk fra dette system.
Avatar billede Noone Nybegynder
08. august 2002 - 17:18 #3
IO.SYS er smuttet sig en tur...

Snup en boot disk fra samme windows/dos OS indsæt disken skriv efter boot:

c:\windows\command\sys c:

Eventuelt kan du nøjes med

sys c:
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2002 - 17:24 #4
Det er set før på eksperten:

http://www.eksperten.dk/spm/95722