Avatar billede rbnh Nybegynder
08. august 2002 - 16:05 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Forslag - Mulighed for at angive ens kendskab - ref. spm/244230

Fortsættelse af spørgsmål / forslag 244230

Jeg har fulgt med i mange spørgsmål, og mange gange bliver nogle nedgjort og direkte skældt ud, hvis man kommer til at svare forkert på et spørgsmål.

Det kunne være en stor fordel både for spørgsmåls- stiller og svarer, hvis man kunne se spørgerens egen mening om kendskab til EDB, så man dermed havde en idé om hvilket niveau man skulle svare.

Kunne f.eks. have mulighed for generel angivelse og ved spørgsmålsstilling.

Kunne eks.v. angives med en skal fra 1 - 13 hvor 1 er intet kendskab.

På denne måde, tror jeg, at mange misforståelser kunne undgås.

Jeg har selv taget 100 point, så deler jeg ligeligt ud til dem der gider at svare med lidt "kød" på!

Mvh
RBNH
Avatar billede jespersp Nybegynder
08. august 2002 - 16:06 #1
HØRT!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 16:06 #2
vil du venligst give en forklaring på oprettelsen af dette spørgsmål.

Mvh
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede rbnh Nybegynder
08. august 2002 - 16:12 #3
hermansen! Hvis du anførte 13, så tro jeg ville du få nogle meget forsigtige eller ubehøvlede svar.

Skalaen kunne jo også være:
  1 = Intet kendskab
  2 = Lidt kendskab
  3 = Rimeligt kendskab
  4 = Godt kendskab
  5 = Særdeles godt kendskab
  6 = Jeg ved alt; men prøv og se om I kan hjælpe mig!  :)
o.s.v.
Avatar billede sthen Nybegynder
08. august 2002 - 16:12 #4
Hvis du laver samme julenummer som i det spm du henviser til, er der vist INGEN der gider deltage i debatten.

Love 200 points og så bare stjæle hele puljen selv.
BWADR
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 16:13 #5
jelzin ... Han tog alle points igen, efter anvisning fra FCS, men vil alligevel gerne dele points ud for god respons

Derfor foreslog jeg ham at oprette dette spm...

ref : http://www.eksperten.dk/spm/244230

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede rbnh Nybegynder
08. august 2002 - 16:14 #6
Jelzin!  Jeg mener det tydeligt framgår af mit første spørgsmål, hvor jeg kom til at ta' alle point selv - og det var ikke det jeg ville.

Kommer der ikke nogen svar, skal jeg nok selv skrive et svar igen!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 16:15 #7
sthen >>  læs FCSs indlæg @08/08-2002 15:24:25
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
For en god ordens skyld vil jeg da lige gøre opmærksom på at det ikke er nødvendigt at give point når det gælder forslag til at gøre eksperten.dk bedre. Derfor vil jeg foreslå at du laver et svar selv og accepterer dit eget svar når du vil lukke spørgsmålet. Så får du nemlig dine point igen. Det kan jo ikke være meningen at duskal give point for at få lov til at komme med et forslag der kan gøre eksperten bedre ;-)

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

og rbnhs indlæg @08/08-2002 15:43:15
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Tja dette viser tydeligt, at det er det første spørgsmål som jeg har stillet, jeg fik alle point tilbage igen, og det var ikke meningen!

Hvad skal jeg gøre for at give nye point og dele med andre?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Så får du forklaringen....

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 16:16 #8
så derfor sthen (og Jelzin101) ... Keines Julenummer...
Jul er stadigvæk 4½ måned væk
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 16:17 #9
Kunne da godt tænke mig at få del i julekagen -- Derfor dette svar
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2002 - 16:18 #10
oki, havde bare skimmet det første indlæg :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 16:20 #11
rbnh -- Måske skulle du lige lave et indlæg i http://www.eksperten.dk/spm/244230, hvor du skriver at points kan hentes i dette spm ????
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. august 2002 - 16:32 #12
Jeg synes det er liiiiiiiige lovlig mange point til et spørgsmål der skal gavne Eksperten... Sænk point antallet... 100 point er MEGET!!!

Mener dog også at jeg har svaret på nogle af de ting han har spurt efter, derfor et svar... Synes også det er ret godt klaret at jeg er blevet nævnt i denne debat uden at have deltaget endnu!!! ;)
Avatar billede rbnh Nybegynder
08. august 2002 - 16:42 #13
Jeg oprettede spørgsmålet fordi, jeg blev trådt grundigt på og fordi jeg ved jævnlig læsning på Eksperten oplever for mange dårlige tilkendegivelser, mudderkastning og udbrud m.v. så derfor synes jeg ikke at 100 point er for meget og jeg har jo selv taget 100 igen - ikke :)!

Jeg venter en times tid med at uddele point, så har andre også en mulighed.
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. august 2002 - 16:44 #14
Suit your self! ;)
Avatar billede prodic Mester
08. august 2002 - 16:54 #15
Ideen ville være smart hvis den var vuderet ud fra ens optjente point i de respektive kategorier.
Personligt har jeg den holdning, at man langt fra ved alt om det hele. Hvis jeg skulle indikere hvor meget jeg vidste om JSP ville det være lig 0 - hvor jeg muligvis i andre kategorier ved lidt mere, og dermed kan snige mig op på et 5-tal.
Der udover tror jeg, at visse grupper har en tendens til at overdrive deres viden en del - alene af den grund at det ser smart ud, lyder smart.
Dermed mister karakteren helt sit grundlag.
Det burde ikke være nødvendigt at indikere hvor meget man ved. Med et godt formuleret spørgsmål, og et svar afgivet af en svarer på et forståeligt niveau for alle så er alle sikret at de forstår det hele og ikke misforstår noget.
Desværre er betænkningstiden på E. ret kort da der ofte ikke går lang tid inden der er afgivet et svar. Det hurtige svar får desværre den effekt at det tit er noget bøvl der bliver svaret hvilket senere får komplikationer når der skal uddybes.
Det hurtige svar afgives da man jo gerne vil tjene nogle point - og ikke fordi man gerne vil hjælpe, som burde være det primære.

Muligheden for at angive ens viden er god - men problematisk. Så længe, at man får mulighed for at fravælge den mulighed med at indikere ens "niveau", så må I for min skyld indføre alt det I har lyst til.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. august 2002 - 17:52 #16
Hmmm - to svar ... Den dynamiske Duo slår til igen :-)) (ik'os' Jesper) :-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. august 2002 - 18:53 #17
;)
Hvo'n har expNOTE det?

(beklager at jeg lige spammer)
Avatar billede rbnh Nybegynder
08. august 2002 - 20:05 #18
Tak for nogle gode svar og kommentarer. Så har Eksperten lidt at arbejde med.