Avatar billede t0tte Nybegynder
08. august 2002 - 14:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Maskinen genstarter uprovokeret

Hjælp!!

Min maskine genstarter fuldtændigt uprovokeret. Som regel forekommer det under spil eller billedbehandling. Jeg har prøvet at sætte fsb'en fra 133 til 100 i et desperat forsøg, men også uden held.
Alt powerdown funktioner er slået fra. problemet opstår både i XP og win98.
Sælger forslår en "ramfejl", men jeg kan ikke se hvorfor maskinen så ikke skulle 'fryse' eller gi' 'blå skærm' i det mindste, men strømmen slår stort set fra og maskinen genstarter.

lidt faq:

AMD Athlon XP 1700+
Soltek 75dr5 M-board
512 MB performance pc2100 ddr
pixelview gforce 3 ti200 128mb
silent viking blæser

håber virkeligt I kan hjælpe inden maskinen skal sendes til sønderjylland

mvh
Thomas Andersen
Avatar billede peet-49 Novice
08. august 2002 - 14:58 #1
Højreklik på denne compyter-avanceret-start og indsteillinger-fjern fluebenet i genatart.
Avatar billede peet-49 Novice
08. august 2002 - 14:59 #2
Sikke dog en masse tastefejl, håber du kan forstå det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 15:00 #3
stavefejl er gratis ;o)

kan du ikke se APM i strømstyring kan det være at den skal enables i din bios under powermanagement
Avatar billede t0tte Nybegynder
08. august 2002 - 15:00 #4
har prøvet men uden resultat.
Har stort set prøvet alle instillinger i XP og Bios, men uden held
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
08. august 2002 - 15:39 #5
har en pc stående derhjemme der gjorde det samme.
løsningen var at flytte lydkortet over i en anden pci slot.
Avatar billede t0tte Nybegynder
08. august 2002 - 21:01 #6
retaxes< APM??.... har kigget både i strømstyring og bios/powermanagement men ikke til at se nogle af stederne

rune.rasmussen< det gav desværre ingen effekt :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:10 #7
har din bios ACPI, det samme som APM
Avatar billede t0tte Nybegynder
08. august 2002 - 22:24 #8
ja...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:36 #9
har du enabled den?
Avatar billede t0tte Nybegynder
08. august 2002 - 22:40 #10
ja..har været det fra start af.....desværre :)
Avatar billede bassi Nybegynder
08. august 2002 - 22:54 #11
Prøv at kigge i din Soltek manual, der skulle være en jumper som forhindrer overheating af din cpu, men den kan også have den effekt at den genstarter din computer hele tiden. Har haft samme problem med et soltek board, flyttede jumperen og efterfølgende var der ingen problemer. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 23:13 #12
bliver din cpu var?

kan du mærke varmen udefra? altså er varmen fra kabinettet..
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2002 - 17:42 #13
jeg ved nu hvordan du kan få den til at virke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2002 - 17:42 #14
Men kun under Win2k eller WinXP
Avatar billede t0tte Nybegynder
11. august 2002 - 11:17 #15
Bassi du er nu min nye bedste ven!!! Det virkede...........
Men kan det tænkes at CPU bliver for varm? og at jeg nu har fjernet mit eneste sikkerhedsnet??
BIOS er sat til at advare ved 70c men har ikke gjort det endnu??
Avatar billede t0tte Nybegynder
11. august 2002 - 11:17 #16
thesurfer< Ja, kan mærke varmen på kabinettet omkring CPU'en
Avatar billede bassi Nybegynder
11. august 2002 - 17:16 #17
Ikke så vidt jeg ved, så skulle biosen stadig give alarm ved den temperatur du har sat den til. Glad for at jeg kunne hjælpe dig.
Mvh. Bassi