Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IBM HD..

Jeg skal ud og ha en ny HD til min comp.. jeg har kigget lidt på denne
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588045

men MANGE af mine venner siger at den er elendig og kan kun køre 8 timer i streg før at den brænder af.. passer det eller er det bare et rygte..

Ellers hvad skulle jeg så vælge ??

prisen må MAX være 17-1800 kr...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
08. august 2002 - 12:32 #1
jeg har ingen problemer oplevet med ibm's hd'er
Avatar billede goatshrine Nybegynder
08. august 2002 - 12:33 #2
deres gamle serier 60 og 75gxp er noget ****!
men de nye skulle være helt perfekte.
Så du kan sagtens købe denne.
Ellers kan jeg anbefale Maxtor.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
08. august 2002 - 12:34 #3
men hvis du vil have en anden så kig lidt på den her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374647961
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2002 - 12:41 #4
Jeg har 4 IBM diske og har aldrig haft nogle problemer.

Inden du installere disken bør du dog køre DFT, for at sikre dig at disken er leveret fejlfri.

DFT info: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT
DFT vejledning: http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/Dft32User_Guide.pdf
DFT: http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/DFT32-V310.EXE

Det er dog vigtigt at sørge for at disken ikke bliver for varm. Den skal ikke lukkes inde, da denne type diske bliver meget varm (lige meget hvem der har lavet den) Ved temperature over 40 grader begynder magnetlaget at tage skade, kommer temperaturen over 60 grader tager elektronikken skade.

Men har du så varmt et kabinet er der nok også andet der tager skade.  ;-)
Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:41 #5
hehe.. ´jeg har en ****! 60 gxp og der er INTET at brokke sig over... nok den bedste dunk jeg nogensinde har haft i min comp...

men jeg tror da så jeg nakker den der 120 IMB så ;)
Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:43 #6
mit kabinets temp. ligger på ca 24 grader når det står åbent... er det så sikkert nok lukket ??
Avatar billede dmdisco Nybegynder
08. august 2002 - 12:43 #7
samme her min 60'er er eder manme stabil
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2002 - 12:45 #8
Min kabinet temp er 32 grader lukket og i sommer varmen.
Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:45 #9
.o0(hehe.. har 14.4 MB tilbage på mit 1.5 gb c: lige nu ;) )
Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:46 #10
james... ok godt godt.. så tror jeg godt at jeg tør købe dem IBM... men lisom til et bryllup spørger jeg nu om der er nogen der har noget imod mit kommende forhold til IBM disken ;)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
08. august 2002 - 12:48 #11
jeg kaster ris
Avatar billede codeclapper Nybegynder
08. august 2002 - 12:51 #12
godt godt.... point er givet ;)
Avatar billede cykellapper Nybegynder
08. august 2002 - 13:11 #13
har sendt 4 (fire) af 5 ibm GPX60/75 retur til IBM på under et år. Har intet overblik over, hvor meget data, jeg har mistet. Uanset hvor gode de nye GPX120 er, så går der mange år, før jeg tør købe IBM igen!!