Avatar billede spocky Nybegynder
08. august 2002 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bogdatabase

Er der nogle der kan hjælpe ?
Jeg skal have lavet en database så jeg kan holde styr på mine bøger (Titel, Forfatter, ISBN.Nr., Udlån).
Der skal være adgang til databasen gennem en web side (ASP).
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2002 - 11:09 #1
vil du have lavet databasen? eller siger du at vi skal lave både database og webside?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
08. august 2002 - 11:53 #2
Du kan altid lave en accessdatabase og derefter lave kald til denne via asp kode. Her kan du få hjælp til at lave databasen og derefter kan du stille spg. i under ASP. Det er ikke meningen at man i eksperten laver færdige databaser, her kan du stille alle de spørgsmål der skal til for at du selv kan lave den!!!. Så kan andre derefter bruge dit spørgsmål!!!
Avatar billede spocky Nybegynder
08. august 2002 - 12:37 #3
mener at jeg skal have lavet en bogdatabase  "venter med websiden"(asp)
da jeg er nybegynder i database og ikke ved meget om datdabase søger jeg derfor om hvordan det skal gøres og lidt om opsætning og hvor jeg skal skrive det ind i efter jeg har åbnet åbnet aaccess databasen
håber det står nu under den rigtigt sted
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2002 - 12:45 #4
asp kan du lære her;

www.html.dk - www.netcoders.dk - www.activeserverpages.dk

hvad angår databaser kan jeg kun råde dig til at købe IDG's billigbøger
Avatar billede hossein Nybegynder
08. august 2002 - 13:31 #5
Filer -> ny -> databases
hvis ingen af dem opfylder det du har brug for så findes der en færdig lavet database som hedder biblio.mdb
det kan du downloade fra MicroSoft site eller masse andre steder.
Avatar billede spocky Nybegynder
08. august 2002 - 19:32 #6
ser lige på det vender tilbage "du har vel ikke et direkte link" Hossein.
er ikke på igen før engang imorgen formiddag
Avatar billede hossein Nybegynder
08. august 2002 - 22:25 #7
www.deakin.edu.au/~agoodman/scc313/1996/workshops/biblio.mdb

når du har db´en så kan du lave selv formularen i Access; hvis ikke, bare spørg :)
For HTML + ASP kan du finde masse artikler og "code sample": www.101ASP.com
Avatar billede hossein Nybegynder
08. august 2002 - 22:27 #8
Nej, det er www.ASP101.com
Avatar billede spocky Nybegynder
09. august 2002 - 23:39 #9
takker for hjælpen det var noget jeg kunne bruge thx igen
keysersoze 30 point
hossein  30 point
synes også at keysersoze skal have point da han kom ført og kunne også bruge noget af hans forslag og fra dig hossein var bare okay thx. er det ok fordelt