Avatar billede bjarnebit Nybegynder
08. august 2002 - 08:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Registrerings Databasen

Jeg har et lille program som har behov for at læse i registreringsdatabasen på W2K, men dette kan den ikke få lov til. Medmindre brugeren er Adminitrator.

Så jeg kiggede lidt her også at Tjacob tidligere havde kommenteret et ligende spørgsmål.  Her opstillede han måderne, han ville accesse reg. på.

(se . http://www.eksperten.dk/spm/213970)

Mit spørgsmål går derfor på følgende.

Hvis man skal have fat i filen "advapi32.dll" i Windows bibliotekerne kan det give problemer ? Og hvordan løser man evt. problemerne ? Vel ved at give access rettigheder til filen, for kan man læse reg. med "regedt32" så skulle der ikek være rettigheds problemer med reg. ?
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
08. august 2002 - 11:37 #1
Helt konkret er mit problem at jeg har følgende script fra WinBatch i en .exe fil. Jeg kan ikke ændre den, da jeg ikke har eller vil investere i Compileren.

Men problemet opstår ved access til registreringsdatabasen i følgende stykke.

SendToCommand = ""
If RegexistKey(@RegMachine,"Software\Clients\Mail")
    key = RegopenKeyex(@RegMachine,"Software\Clients\Mail","FULL","","") <-- Her får alm brugere ikke lov !!
    ;If No GroupWise installed configure other Mailsoftware
    If RegQueryValue(key,"") == "Novell GroupWise" then
        SendToCommand = "GWSHLSND.EXE"
    endif
    If RegQueryValue(key,"") == "Outlook Express" then
        ;code for Outlook Express
        SendToCommand = StrCat(MyDir,"OEMAILTO.EXE")
    endif
    If RegQueryValue(key,"") == "Microsoft Outlook" then
        ;code for Outlook
        SendToCommand = StrCat(MyDir,"OLMAILTO.EXE")
    endif
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
03. september 2002 - 16:57 #2
hmm... lukker