Avatar billede krab Praktikant
07. august 2002 - 21:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 på nettet samtideligt

Hej

Jeg skal købe en net forbindelse hvor der er flere computere der skal bruge internettet på samme tid! Hvad skal jeg gøre for at man kan den ene kan Spille på nettet og den anden kan Downloade?..

//Krab
Avatar billede the_email Nybegynder
07. august 2002 - 21:46 #1
Køb en netforbindelse med router, og sæt de to computere i routeren med RJ45 kabler.

TheEmail.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2002 - 21:47 #2
Købe en router eller switch eller hub og fordele forbindelsen...
Router er det bedste køb men også "lidt" dyr
Avatar billede krab Praktikant
07. august 2002 - 21:55 #3
Jeg har en 512 forbindelse lige nu, Hvor Internettet er sluttet til en Switch, Men når den ene Downloader så kan den anden mærke det!!!!, Det er noget lordt!!
Avatar billede trp79 Nybegynder
07. august 2002 - 22:39 #4
sådan er det jo! Der er jo to comps om at dele de 512kb/s, så derfor kan det selvfølgelig mærkes. Hvis det skal undgåes skal du installere internettet på den ene comp, sættet den op til at dele i-nettet, således at den ene comp far fx. 80% af båndbreden og den anden resten. Men det er noget bøvlet værk... En mulighed var at skifte til Tiscali eller stofanet, det vil du ikke rigtig kunne mærke det du der har 2MBit. Men tilgengæld skal der jo så betales for antal megabyte..
Avatar billede christianrex Nybegynder
08. august 2002 - 09:14 #5
det er noget vrøvl at Stofa har 2 Mbit, de garanterer ikke nogen former for hastighed og gøre ydermere opmærksom på i sine abonnementsbetingelser opmærksom på dette, Tiscali har jeg ikke haft, og kender dem ikke konkret.
Vælg enten TDC eller Cybercity begge er OK udbydere.
Avatar billede christianrex Nybegynder
08. august 2002 - 09:25 #6
Du skal starte med at henvende til en bredbåndsudbyder, for nemheds skyld vælg TDC, de har forretninger i de fleste større byer. Bestil en ADSL linie (fra ca 300 kr)og husk at du som ovennævnt deler hastigheden mellem det antal computere der skal kobles op, dvs 2 PC på en 512 kbit linie har hver 256 osv.
Det nemmeste er at du vælger et antal dynamiske IP adresser svarende til antallet af PC'er på netværket. Alle Pc'er skal være ydstyret med et netværkskort ( ca 200 kr.) Så skal du købe en HUB eller Switch, HUB'en er billigst, men hvis man skal spille på netværket og køre internet samtidigt er en Switch at foretrække ( ca 600 - 700 kr)
TDC supportere også opsætning af dit hjemme netværk så du skal bare følge installationsvejledningen.
Avatar billede trp79 Nybegynder
08. august 2002 - 18:59 #7
Men selvom du har to dynamiske ip'er bliver hastigheden ikke delt ligeligt ud!
Avatar billede the_email Nybegynder
13. august 2002 - 20:50 #8
Takker for point.