Avatar billede jsmith Nybegynder
07. august 2002 - 20:37 Der er 18 kommentarer

Plextor 40/12/40A

Hejsa...

Jeg har lidt af et problem, min nye Plextor brænder er underlig når jeg brænder gennem Nero eller Roxio Easy CD Creator, jeg kører samme hastighed som cd'erne kan tåle og har burn proof slået til... Og problemet er at maskinen hakker og når den er færdig med at brænde siger den at den har undgået over 100 buffer underrun fejl...

Hvad kan der være galt og hvad kan der ændres på?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. august 2002 - 20:39 #1
Sidder den på samme ide kabel som din harddisk?
Avatar billede jsmith Nybegynder
07. august 2002 - 20:40 #2
Den sidder sammen med DVD drevet!
Avatar billede moroax Nybegynder
07. august 2002 - 20:47 #3
Det siger MIN også, og det er sq en USB2 !!..

* MoRoax.dk
Avatar billede jsmith Nybegynder
07. august 2002 - 20:48 #4
Ja det er sgu meget mærkeligt! Men min er en IDE og den sidder på IDE100 bundkort og IDE100 kabler, alt er IDE100!!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. august 2002 - 21:09 #5
Hakker den både når du brænder fra HD og når du kopiere fra DVD drevet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 21:10 #6
prøv at trykke på winkey+Oause, vælg Hardware>Enhedshåndtering og se under IDE ATA/ATAPI, kik på Avanceret for både harddiske og CD+Brænder, se om du kan vælge DMA i stedet for PIO.
Avatar billede jsmith Nybegynder
07. august 2002 - 21:47 #7
Jeg kan ikke vælge avanceret!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 23:27 #8
hvilket styresystem bruger du?

mit svar er baseret på WinXP, men du burde alligevel kunne se om det bruger PIO eller DMA
Avatar billede jsmith Nybegynder
08. august 2002 - 11:09 #9
Det er også WinXP Dansk Prof jeg bruger...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 11:21 #10
så har du ikke set det rigtige sted.

Winkey+Pause>Hardware>Enhedshåndtering>IdeATA/ATAPI>Sekundær IDE kanal> Dobbeltklik på den så får du en menu op og anden fane viser Avancerede indstillinger, det er her du kan se og stille den til enten PIO eller DMA - du skal vælge DMA
Avatar billede jsmith Nybegynder
08. august 2002 - 14:25 #11
Jow jeg har set det rigtige sted MR.! Og jeg kan ikke få den frem, jeg har dog et program som følger med mit Asus P4S533 som SisIde eller sådan noget, der kan jeg se at min brænder står som UDMA33, og de andre drev står som UDMA100... Men jeg ved ikke hvor jeg skal ændre det, og i mit plextor brænder program står der et flueben i DMA!
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 14:43 #12
Mærkeligt at du ikke kan se det samme, men hvad, der kan jo være forskel på bundkort, mit er et Asus P4b-e.

Men den må jo køre med DMA når der står UDMA33.

Har du været i bios for at se om der er noget der kan ændres?
Avatar billede jsmith Nybegynder
08. august 2002 - 18:34 #13
Ja jeg var lige en tur i BIOS, og der kunne jeg godt ændre på hvad den skulle køre... Hmm... men jeg har faktisk fundet ud af hvad problemet var... Min brænder er altså kun UDMA33 :( Men det vil faktisk sige at jeg kan ikke brænde med 40 speed, når du ligger 2 og 2 sammen, for den skal overføre data fra HDD med 6000 kb/s og det kan du ikke overføre med UDMA33 (eller hvad?)...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 20:25 #14
jeg tror også at det er en flaskehals du har der, men om du kan ændre det til f.eks. UDMA66 eller 100 det ved jeg ikke.
Du skulle måske prøve om et 80 leders kabel kan fixe det.
Avatar billede jsmith Nybegynder
08. august 2002 - 20:39 #15
Jeg tror ikke det gør nogen forskel, fordi jeg bruger ATA66/100 kabler og den sidder på ATA66 på mobo og den er bygget som ATA33... Så jeg ved sgu snart ikke hvad det er for noget!! Men jeg tror ikke et andet kabel hjælper!
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:07 #16
jeg bruger noget gammelt CD og brænder der begge sidder på den sekundære controller og med et 40 leders kabel, jeg har DMA på begge drev.
Jeg kan sagens brænde fra CD til CD, men ikke on the fly, så det undværer jeg.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 22:09 #17
en eller anden har skrevet at brænderen skal sidde sammen med harddisken og DVD på den sekundære
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2002 - 17:53 #18
jeg ved at du har skrevet et eller andet, men kan desværre ikke læse det før Eksperten kører normalt.

Din kommnetar er modtaget kl. 13.42

jsmith har kommenteret spørgsmålet:
[ Plextor 40/12/40A ]
http://exp.dk/spm/243954