Avatar billede brianmp Nybegynder
07. august 2002 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 4 Ti 4600 vs. Parhelia-512

Hej Eksperter

Mit grafikkort kunne vist ikke så godt klare sommervarmen, så det gik op i røg. :(

Nu da jeg er kommet mig over tabet af mit elskede GeForce 2 GTS, er det vel på tide at få et nyt grafikkort. (puteren er ikke til megen nytte uden :)
Når jeg nu alligevel skal have et nyt, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne købe et af de bedste, og så håbe på at det ikke bliver forældet de første par dage. :)

Selvom jeg kun har en skærm til rådighed i øjeblikket, så vel jeg egentlig gerne have muligheden for senere at kunne tilslutte 2 (eller flere).

Så valget står nu mellem; AGP-V8460 Ultra fra Asus, og Parhelia-512 fra Matrox. (med mindre i har andre gode forslag :)

Hvad synes i er best, og hvad vil i råde mig til at købe?

MVH
B_M_P
Avatar billede fcs Novice
07. august 2002 - 18:06 #1
Jeg har selv lige investeret i Asus'en og det sparker bare r... Super ydelse og masser af fart over feltet. Her kan du se et par sammenligninger af de to kort rent ydelsesmæssigt: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3515

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/26/9663997
Avatar billede brianmp Nybegynder
07. august 2002 - 18:51 #2
Hvor mange skærme kan der max tilsluttes til Asus'en? 1,2 eller flere?
Avatar billede fcs Novice
07. august 2002 - 19:37 #3
2 stk.: en monitor og en fladskærm (kan også være en anden monitor)
Avatar billede fcs Novice
08. august 2002 - 08:00 #4
Lige en test mere: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1645

I mine øjne er der ikke tvivl. Du kan godt nok koble en monitor mere på Parhelia'en og den er hurtigere til visse ting, men generelt mener jeg at Asus'en giver den baghjul. Jeg ville klart vælge Asus'en (hvilket jeg jo også har gjort - og det virker perfekt). ;-)

Med venlig hilsen

FCS
Avatar billede spt Nybegynder
08. august 2002 - 19:26 #5
perhelia kan intet som helst i forhold til geforce 4 i mspil den har en stor båndbredte og nogle ret hutige ram + gode drivere og så kommer det der ødelægger fornøjelsen... Gpuen kører ved en latterligt lav taktfrekvens.

jeg ville vælge geforce 4, men jeg ville aldrig selv købe asus (deres produkter har det med at blive ret varme i forhold til andre af samme type)

jeg ville vælge MSI, men det er smag og behag.

dog vil jeg lige sige at perhelia er det perfekte skærmkort hvis man har en tft skærm der er låst til 1024*768 da den har det antianalising der tager mindst på krafterne, og den har så tv-out og en 2d kvalitet der langt overskygger hvad geforce 4 kan. Det koster kassen.
Avatar billede brianmp Nybegynder
09. august 2002 - 10:43 #6
Jeg har besluttet mig for at købe Asus'en, den bliver bestilt senere i dag.

Mange tak for hjælpen.

MVH
B_M_P
Avatar billede fcs Novice
09. august 2002 - 17:28 #7
Takker for point ;-)
Avatar billede spt Nybegynder
14. august 2002 - 20:27 #8
jo tak