Avatar billede wipe-out Nybegynder
07. august 2002 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slettet systemfil i XP

Jeg har slettet en fil NTLDR og XP vil derfor ikke starte endsige boote fra CDrom'n, jeg har selvfølfelig ikke lavet en start diskette,,, hvad pokker gør jeg
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 12:13 #1
Hent ntldr her: ftp://212.10.124.79/ntldr - og kopier den ind så er du kørende :)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
07. august 2002 - 12:15 #2
kan du ik tage din Harddisk og smække i en anden maskine og starte et andet os lægge NTLDR filen fra din cdrom ind i dit Windows\system32 (mener jeg) så sætter du den i og så skulle den gerne virke
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 12:18 #3
Da ntldr er skjult kan den ikke bare hentes fra min ftp :(
Den ligger i denne rar-fil nu: ftp://212.10.124.79/ntldr.rar
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 12:24 #4
begge links virker nu :)
Avatar billede wipe-out Nybegynder
07. august 2002 - 12:34 #5
Hej John,, Jeg har nu downloaded filerne, vil prøve imorgen (jeg er på rejse nu) at få maskinene op, men problemet er at jeg ikke kan komme i kontakt med HD'n da jeg efter boot billedet (eller hvad det nu hedder med maskin konfigurationen i) får en alt-ctrl-del besked medfølgende at filen mangler, så umiddelbart tror jeg måske nok at fiskerendk som foreslår en anden HD kan blive løsningen ,, jeg har selvfølgelig NTFS filsystemet installeret.

Jeg har prøvet at lave en start diskette fra min bærbar, men den XP kan kun lave en i dos eller kan den....???? jeg kan ikke finde en kommando til at lave startdiskette som i de gamle win9X systemer,,, findes dette...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 12:36 #6
du skal bare bruge en diskette du kan boote på - læg ntldr på disketten og koier den ind på drevet fra disketten
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 19:10 #7
Du kan også prøve flg.:

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 22:30 #8
Hvis mit ovenstående tip ikke virker - så prøv denne diskette der kan løse bootproblemer med xp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2002 - 22:30 #9
Og her var linket jeg glemte: http://www.friserverplads.dk/stigers/ezboot.exe