Avatar billede matzke Nybegynder
30. august 2000 - 08:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny computer, men harddisk er tom

Jeg har anskaffet mig en ny computer uden software, og ønsker at installere win98, hvordan gør jeg det ?
Jeg har en win98 opstartsdiskette og win98 cd\'en.
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. august 2000 - 08:17 #1
Put cd\'en i cd-rom-drevet og disketten i diskette-drevet. Start computeren. Følg den vejledning der kommer op på skræmen. Tjaa... det var da lidt at starte med :o)
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. august 2000 - 08:21 #2
Der er også den mulighed at bootte direkte fra cd-rom-drevet, uden brug af din diskette. Det stilles via bios\'en, så det synes jeg du lige skal vente lidt med :)
Avatar billede irve Praktikant
30. august 2000 - 08:41 #3
JimSim har ret - Det burde være nemt nok.
Husk lige at når disketten starter, skal du i menuen vælge at start op med CDrom support.
Du får den lige step-by-step:
Hvis du ikke har et c: (=harddisken) skal du først ind i Fdisk programmet og lave en partition.
Du skal skrive fdisk<enter> derefter Y til y/n spørgsmål. når du ser menuen i fdisk, vælger du 1 og 1 og Y og du har lavet en så stor som muligt Partition. Derefter skal bootes og disken skal formateres. format c: /q<enter>

Hvis du allerede har et C: drev.

Når disketten er færdig, skriver du d:<enter>
derefter install<enter>
Og så skulle det bare kører af sig selv.
Avatar billede guggemand Nybegynder
30. august 2000 - 09:05 #4
irve : hvorfor så besværlig ? det første man kan vælge på en win98 startup disk er \"installer fra cd\" der går man alt dte igennem med en wizard
Avatar billede irve Praktikant
30. august 2000 - 09:08 #5
Ok, det kan min Win98 Startdiskette ikke.
Det har jeg kun set på WinME disketten.
Avatar billede guggemand Nybegynder
30. august 2000 - 09:21 #6
de startdisketter man selv laver har heller ikke den mulighed ... men den der er med win98 har

så det er faktisk ret nemt at installere win98 ... det kan næsten ikke gå galt
Avatar billede irve Praktikant
30. august 2000 - 09:24 #7
Okey, Smart - Så blev jeg også klogere. Tak
Avatar billede ralf Nybegynder
30. august 2000 - 23:42 #8
GD
Unnskyld min uvidenhed.
Når man innstallerer w98 benytter man en startdiskette,som følger programpakken, underveis spør w98 om man ønsker å opprette en startdiskett (anbefales), hva f.. skal man med denne når man har en fra før, og hva kan denne imotsetning til den som følger med w98, og omvendt?
Ralf
Avatar billede guggemand Nybegynder
31. august 2000 - 00:10 #9
startdisketten der følger med er til at starte installationen ..

startdisketten man kan lave er til at starte computeren op hvis windows fucker op og ikke vil starte en dag
Avatar billede matzke Nybegynder
31. august 2000 - 06:41 #10
Tak for hjælpen, jeg har fået installeret win98.