Avatar billede hadro Novice
07. august 2002 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Software til netværk test?

Jeg står og mangler et stykke software som man kan måle trafikken på netværket. Jeg har 2 pc`ere i mit netværk, hvor det hele snegler sig afsted, og det er 100% ikke kabel fejl eller lign.
Nogen der kender noget software hvor man kan måle trafikken..dvs. se broadcast osv.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2002 - 08:38 #1
Prøv dette.. det kan måle hvor mange Mps der kan trækkes mellem 2 PC'er

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/network/qcins21.zip

du skal omdøbe den fra qcins21.zip til qcins21.exe

den er IKKE zippet, men jeg kan ikke få lov til at downloade .exe filer fra min HP, så jeg har bare omdøbt dem!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 08:47 #2
zonealarm kan også gøre det.....  ;-)
Men hvis maskinerne ikke er på nettet har du jo nok ikke zonealarm på dem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. august 2002 - 12:38 #3
Trafikanalyse gøres med en såkaldt netværks sniffer, www.sniffer.com er næsten industri standart, men der kan downloades gratisløsninger også. Prøv at søge på sniffers på google, så for du flere at vælge imellem
Avatar billede deman Nybegynder
07. august 2002 - 13:56 #4
Hvis du har meget lange kabler, prøv at bruge kortere kabler eller.
Jeg har nemlig en kabel derhjemme som også får hele netværeket til at snegle, selvom kablet virker perfekt, men den havde en grim længde.
2 PC kan ikke "sløve" et netværk.
Avatar billede julieh Nybegynder
27. november 2002 - 08:55 #5
Du kan bruge et program det hedder Optiview, eller et der hedder Colasoft Capsa 2.1, du kan hente demo versioner af dem begge på tucows.dk