Avatar billede itognet Nybegynder
07. august 2002 - 00:37 Der er 7 kommentarer

Upgrade fra C4 -> C5/Navision 2.1

Hej,

er der nogen der har prøvet eller ved om man kan opgradere fra en Concorde C4 til enten Concorde C5 eller en Navision.

på forhånd tak.
Avatar billede illemann Novice
07. august 2002 - 09:46 #1
Der har tidligere været et konverteringsprogram fra C4 version 4.70 (mener jeg) og til C5 version 1.60.
I forbindelse med at C4 udgår til maj 2003 har Navision lavet et nyt konverteringsprogram, som konverterer fra C4 1.80 til C5 v. 3.0 som den nye version af C5 kommer til at hedde. Ellers kan man gøre det manuelt, det er blot noget mere besværligt.
Du skal iøvrigt være opmærksom på at man indtil d. 31. maj 2003 kan bruge købsprisen af sin C4 til at købe en C5, hvis den er opdateret til seneste version. Se mere på Navision.dk
Avatar billede mariaf Juniormester
07. august 2002 - 11:39 #2
Det kan man sagtens. Som nævnt er der en ret fornuftig tilbagekøbspris på din C4, så spørg din forhandler. Han kan også give dig et tilbud på konvertering - og tager han mere end 2 arbejdsdage, så find en anden.

Du kan også konvertere til en Navision Financials, det koster bare lidt mere.
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:48 #3
Har du klaret dit problem, så luk lige spørgsmålet.
Avatar billede kajebbe Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:09 #4
Der er ingen problemer med at opgradere fra C4 til C5, der er et program der hedder :  C42XAL.exe som kan gøre det. Jeg har konverteret 150 stk. C4
Avatar billede hitmantoo Nybegynder
08. august 2005 - 15:20 #5
Hvor kan jeg finde c42xal.exe kan ikke finde ved at google, og ligger ikke på min cd
Avatar billede dma Nybegynder
08. august 2005 - 15:39 #6
Det skal du have fra en C5 forhandler. Hvis du havde en CD med C5 3.0, så ligger den i mappen "Partner). Den ligger ikke til fri download nogen steder (tillader Microsoft ikke).

Dog - for at sige det rent ud, så vil du - med mindre du har god forstand på både C5 og C4 - løbe død i den hvis du prøver selv. Så selv om en forhandler koster ca. 750-900 (normal området for de fleste C5 forhandlere...), så kan det i hvert fald hurtigt koste dig mange timer at få det til at spille ordentligt!
Avatar billede dma Nybegynder
08. august 2005 - 15:41 #7
PS! Og så bare lige - det er ikke god tone på Experten at oprette samme spørgsmål 2 gange.. se http://exp.dk/spm/638350.