Avatar billede taxviper Nybegynder
06. august 2002 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Load balance

Hejsan,

jeg har fået adgang til 2 adslliner - en hos Tiscali og en hos CyberCity.

Derfor kunne det jo være rart at bruge dem som supplement til hinanden -
hvis den ene er "overanstrengt" eller offline.

Er faldet over denne router, som kan bruge load balance - men vil det
overhovedet virke? Er det noget der skal understøttes af ISP'erne?

http://www.longshine.de/pdf/883r-dsl-2w.pdf

Mvh

Michael
Avatar billede flyhigh Nybegynder
06. august 2002 - 13:18 #1
det eneste den gør er at tænde for wan connection 2 når 1´eren fejler. det du snakker om der er at bundle dem. det kan du også men det skal gøre på en helt anden måde (mere avanceret)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
06. august 2002 - 13:29 #2
det skal ikke nødvændigvis understøttes af isp´erne men hvorfor ikke gøre det rigtige og nøjes med at opgradere en af linjerne og af bestille den anden. (burde være billigere)
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. august 2002 - 13:38 #3
Maxweb.dk >>> det kommer nok lige an på hvilken forbindelse det er...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
06. august 2002 - 13:41 #4
md_graq >>> sorry hvad hentyder du til ?
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. august 2002 - 13:55 #5
hvis det er max hastighed så er det lidt dyrt og gå over til en anden løsning.... fx fra TDC ADSL -> TDC "hvad det nu heder..."
Avatar billede taxviper Nybegynder
06. august 2002 - 14:23 #6
der er tale om to 2048/512 linier - hos henholdsvis Tiscali og Cybercity.

I følge datasheetet kan den lave load balance, og ikke kun backupmode.  For mig må load balance være noget ala bundle efter behov.
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. august 2002 - 16:19 #7
Yum Yum... 2 stk 2mbit... nice...
Avatar billede taxviper Nybegynder
07. august 2002 - 09:15 #8
maxweb.dk -> kunne dog godt tænke mig at høre lidt mere om den avancerede måde, men du får alligevel lige de lovede point :o