Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
29. august 2000 - 16:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PWS

Jeg er lige skiftet fra win98 SE til Win ME.

Jeg opdager til min rædsel, at jeg ikke kan finde PWS nogen steder. Er den et sted?

Hvis ikke, hvordan kan jeg så teste mine ASP-sider lokalt?

Hvis ja, hvor pokk** er den så henne?

Mvh
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 17:13 #1
Den kommer først med i den fulde version af Win me !
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
29. august 2000 - 17:22 #2
Er der noget alternativ, eller bliver jeg bare nødt til at gå tilbage til win98 SE?
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 17:31 #3
2 sec tjekker lige. prøv at installere den fra windows 98 cd´en
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. august 2000 - 17:44 #4
Personal webserver findes på NT-Option pack, som kan downloades fra Microsoft.
Selvom det er en NT-Optionpack, er den også beregnet til Win95/98. ME det ved jeg ikke, men mon ikke?
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. august 2000 - 17:46 #5
Aletrnativet er at installere en apache server, eller Chilisoft.server, men det er ganske kompilceret og måske endda umuligt på ME.
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 17:52 #6
Det som styrmand siger med nt-option pack  kan desværre ikke lade sig gøre !

men prøv med denne apache server
http://www.apache.org/dist/binaries/win32/apache_1_3_12_win32.exe

men hvis den virker kan du lige så godt tage den som ligger på windows 98 cd´en ! for hvis apache virker gør pws også.
  chili virker kun under win nt !
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. august 2000 - 18:01 #7
Jones->
Har du prøvet at installere PWS fra option pack, på en ME?
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 22:10 #8
Nope ! men ud fra min gode logiske sans ville jeg mene at man ikke kan køre NT software under win98 og da winme en viderebygelse  w98 ville jeg ikke uminbaret kunne se at det skulle kunne lade sig gøre !

hvorfor skulle der ellers komme software til både win95,98,2000,nt ?
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. august 2000 - 22:35 #9
Okay jeg prøver igen.
NT option pack, indeholder PWS. Denne udgave af PWS er bygget til at køre på såvel, NT, som Win95 og 98.
Jeg anvender den til daglig i min undervisning og ca. 100 studerende installerer den fint på deres forskellige maskiner.
Microsoft angiver selv, at PWS findes på deres NT option-pack, og at den kan anvendes på de nævnte styresystemer.
Hvis ME er en videreudviklet udgave af Win98, er der derfor ret stor sandsynlighed for, at PWS også kan fungere under ME.
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 22:50 #10
OK jeg tror dig da jeg ikke selv har prøvet det !

Men den nemmeste løsning er vel at installere den fra windows 98 cd´romen ik´ ???

Den fylder vel ad pomerns til !
Avatar billede styrmand Nybegynder
29. august 2000 - 22:59 #11
Jo, så afgjort, hvis han har den til rådighed. Jeg mener den fylder omkring 60 MB.
Den findes desuden også på mange af de CDer, som følger med ASP relevante bøger.
Avatar billede jones Nybegynder
30. august 2000 - 07:17 #12
Det må han jo have når han skriver at han er skiftet fra win98 og det ligger jo på cd´en under addon, medmindre at han er lidt ulovlig og kun har brændt selve installationsfilerne. men vi må jeg gå ud fra at han har den på cd´en !
Avatar billede tpiil Nybegynder
02. september 2000 - 15:42 #13
jeg køre PWS på min Win ME og det virker fint uden problemmer så du kan bar iinstallere fra win98 cd\'en!
Avatar billede jones Nybegynder
02. september 2000 - 16:29 #14
Har også lige skifftet i går ! it´s working!! bare brug den fra w98
Avatar billede styrmand Nybegynder
02. september 2000 - 18:17 #15
Jeg gad nok vide, om der er forskel på PWS fra Win98 og PWS fra NT-Option Pack.
Hvordan kunne man undersøge det? Er der nogen som har PWS(98) installeret og kan se om der er nogle versionsoplysninger?