Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 19:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Montering af køler

Hejsa

Jeg har et P4. Bundkort med Socket 478. Jeg har så anskaffet mig en Thermaltake Volcano 7, for at sænke temperaturen en lille smule. Nu har jeg fjernet den gamle køler og problemerne hober sig op.

Problem:

1. Den nye køler ser IKKE ud til at passe, selvom den er til Socket 370/462 og 478. Kan det passe?

2. CPU´en sidder klistret fast på den gamle "heat sink". (Vidst med noget sort tape eller sådan noget)

Link til den nye køler : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637920
Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 19:25 #1
Jeg har et P4 = Jeg har EN P4 :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. august 2002 - 19:32 #2
du skal skære det gamle væk der vistnok sidder på CPU, men pas på ikke at lave dybe ridser i den.
Når den er væk skulle den passe, husk at smøre et meget tyndt lag compound på CPU og skrab det overflødige af med et barberblad, ikke med fingrene da de indeholder salte og andre lækre ting der kan skade compounden.
Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 19:35 #3
Retaxes... Problemet er at jeg ikke kan få cpu´en af den gamle heat sink. Den sidder simpelthen for godt fast.

Og selve min socket er ALT for stor til den nye køler, men det gør måske ikke noget?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. august 2002 - 19:54 #4
ja, det er noget skidt og du kan jo ikke sidde med cpu'en i hånden for så står den af.
Jeg ved så ikke hvordan du skal gøre det.

Var den nye decideret beregnet til soklen?

Ellers må du spørge forhandleren om hvad du skal gøre.
Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 20:10 #5
Ja, Den er beregnet til socket 478.

Jeg prøver at skrive til Thermaltake i aften, men tak for hjælpen "so far"
Avatar billede prodic Mester
05. august 2002 - 20:14 #6
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm
I følge den er Volcano7 beregnet til følgende :
Designed for:
AMD Socket 462/A Duron, Athlon, AthlonXP, AthlonMP &
Intel Socket 7, Socket 370

Desuden har de installationsvejledninger på deres support-side - måske der var noget hjælp af hente.
Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 22:06 #7
Prodic... Du har ret. En kammerat og jeg har netop konstateret, at den ikke passer i soklen. Det er bare mærkeligt, da der står på http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637920 , at den passer på 478 sokler.

Nå, men jeg har nu sat den på min athlon XP istedet. Og den kører perfekt. 1900+ processor på 39 grader. Det må da være noget af en rekord :)

Der er bare et problem med fan indstillingerne. Der medfølger sådan en lille kontakt, hvor man kan ændre temperaturen, men den virker ikke. :(

Men jeg siger tak for hjælpen gutter.

Hvad skal jeg gøre med points?
Avatar billede prodic Mester
05. august 2002 - 22:09 #8
Når jeg nu er heldig at have ret, så smider jeg da lige et svar - så kan du acceptere det ;-)
Avatar billede prodic Mester
05. august 2002 - 22:09 #9
Hovsa!
Avatar billede prodic Mester
05. august 2002 - 22:12 #10
Der udover så linker du til en Volcano7+ og ikke bare en Volcano.
Volcano7+ kan du læse mere om her :
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm og den passer til Socket 478, som der også står på edbpriser.dk

Og en lille vejledning får du da også :
http://www.thermaltake.com/support/installations/v7plusP4.htm
Avatar billede siwnan Nybegynder
05. august 2002 - 22:16 #11
Det er volcano 7+ , men den passer stadig ikke til mit bundkort.

Fatter det ikke, men du får points