Avatar billede miljoeken Nybegynder
05. august 2002 - 16:20 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken vej skal den blæse?

Hejsa eksperter

Jeg har anskaffet mig en Silent Viking CPU-blæser, og har haft den af et par gange. Nu vil jeg så gerne vide hvilken vej den skal blæse? for lige nu blæser den luften væk fra CPU'en, hvorimod jeg skulle mene at den skal blæse ned på coren.

Vil jeg få bedre effekt ved at vende blæseren?
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. august 2002 - 16:22 #1
Du har vendt den rigtigt for den skal jo fjerne den varme luft fra CPU'en.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 16:34 #2
Nope... skal altså vende ned mod cpu'en da varmen derefter går væk fra selve soklen. Vender du den anden vej vil varmen ikke cirkulere så at sige.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. august 2002 - 17:02 #3
den skal blæse væk fra CPU'en ellers koger den når du tilfører den varme fra de andre komponenter i kabinettet.

Men det hjælper ikke hvir ikke der sidder en effektiv blæser til at blæse ud af kabinettet, PSU blæseren blæser dsen varme luft ud af kabinettet.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
05. august 2002 - 17:44 #4
hmm.. jeg har sat en 12 db papst i min PSU, og så har jeg en 19 db papst til at blæse ud bagerst i kabinettet, men min 1.4 GHz Athlon T-Fugl er stadig 60 grader ved idle...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. august 2002 - 18:28 #5
Min Silent Viking blæser ned imod CPU'en
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. august 2002 - 19:25 #6
jeg har en gang vendt min så den blæste ned mod CPU, da steg tempen på den ca. 5 grader, hvad er så bedst, ja jeg spørger bare.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
05. august 2002 - 22:00 #7
hehe.... rimelig sikker på at retaxes er geniet her. hvis luften er varm pga. anden Hardware ville det være skørt at tilføre varm luft til CPU'en
:-) .....bare en indskydelse... Ellers ska jeg ik kloge i det
Avatar billede miljoeken Nybegynder
07. august 2002 - 16:34 #8
hehe tror jeg holder mig til den her opsætning nu!

forresten så smed jeg lige noget kølepasta på, og drejede min blæser 90 grader - så faldt temperaturen med 10 grader, så den nu "kun" er 50 grader varm
Avatar billede miljoeken Nybegynder
07. august 2002 - 16:35 #9
er der iøvrigt nogen der har lagt mærke til hvor det sidste point bliver af, når man deler 15 point ud til 2 personer...?
mystisk :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. august 2002 - 16:55 #10
Tak for point. Jeg har også tit undret mig over hvor det bliver af, men hvis du en anden gang skal dele point, kan du vælge Avanceret og så selv bestemme hvem der skal have hvad. (F.eks.7+8)
Avatar billede prodic Mester
07. august 2002 - 17:17 #11
Pentium4->Ved at dele 15 med 2 får man 7.5 til hver, og da oversigten kun kan klare hele tal viser den det som syv. Men under dit pointregnskab har du skam fået 7.5 - tjek evt. selv :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. august 2002 - 17:21 #12
Ok...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2002 - 23:57 #13
tak for point.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
08. august 2002 - 16:42 #14
hehe

tak for hjælpen
Avatar billede pentium4 Juniormester
08. august 2002 - 16:46 #15
Selvtak...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. august 2002 - 17:48 #16
Hej jeg smider lige en kopi af den mail,jeg har modtaget fra ThermalTake,idag.
---------------------------------------------------------------------------
The air blowing from fan to heatsink.

Vic Chan

Thermaltake Technology
(Taipei) Tel:886-2-26626501  ext.13
                Fax:886-2-26626510
              Mobile:886-935418321
(Beijing)Tel:86-10-88576268  ext.21
                Fax:86-10-88576271
                Mobile:86-13911519605
http://www.thermaltake.com

-----Original Message-----
From: thermaltake.com [mailto:thermaltake@thermaltake.com]
Sent: Wednesday, August 07, 2002 11:20 PM
To: thermaltake@thermaltake.com
Subject: Feedback Form

Comment Contents:  Question
Devision:Products
Comment Details:Whitch way should a CPU cooler blow???
I have A TT Silent Viking mounted on a AMD XP2000+CPU
But i don´t know if it should blow on the CPU or i should blow away from
the CPU. What´s best/most effectiv?? I hope you could tell me.
Name:
Company Name:
Country:Denmark
Contact Number:
Contact E-mail Address:xxxxxx@mail.dk
---------------------------------------------------------------------------

De anbefaler jo at den skal blæse imod CPU
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2002 - 18:16 #17
Det gælder måske kun for TermalTake, det ku' være man skulle maile til fler blæser/køler fabrikanter
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. august 2002 - 23:43 #18
Ja det var en mulighed.
Men nu var det lige for Silent Vikingens vedkommende jeg forespurgte.
Men selvfølgelig,hvis din er 5 grader koldere,ved at suge varmen væk,er der jo ingen grund til at ændre på det:-)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:57 #19
jeg har lige vendt min, så den blæser mod CPU, og nu er den ca. 1-2 grader koldere, men det lyder somom den larmer mere...

tror bare jeg vender den igen når jeg får taget mig sammen til det