Avatar billede stauer Nybegynder
29. august 2000 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

100 mbit netværk vs. office

Hej

Jeg ville høre om der nogen der kendte en løsning m.h.t til at office kører langsomt over et 100 mbit netværk. Men hvis man kører 10mbit netværk er der ingen problemer. Jeg har oplevet problemet flere steder. Hvis man åbner en office fil på en computer på netværket er den lang tid om at åbne...

håber der er nogen der kender til problemet..

vh stauer
Avatar billede svindler Nybegynder
29. august 2000 - 13:24 #1
Jeg kunne forestille mig, at problemet kunne have med forhandling af half/full duplex at gøre.
Det giver ofte problemer, hvis switchen f.eks kører full duplex og pc\'en kører half eller omvendt.
10 Mbit/s half duplex kan godt give bedre performance end 100 Mbit/s, hvis der ikke er enighed om duplex-opsætning.
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
29. august 2000 - 14:12 #2
Hvador en version af Office har du?
Avatar billede stauer Nybegynder
29. august 2000 - 18:05 #3
office 2000
Avatar billede stauer Nybegynder
29. august 2000 - 18:15 #4
det havde noget med duplexen og gøre..