Avatar billede thoeger Nybegynder
06. juli 1999 - 23:38 Der er 6 kommentarer

ISDN modem - Zyxel omni.net

Jeg har et probelm med et Zyxel omni.net plus modem. Jeg kan ikke få kontakt med internettet. Den logger af når den er igang med at godkende oplysninger. Jeg har prøvet en masse forskellige drivere og indstillingere. Men alt sammen uden held! Er der nogle der har prøvet noget lignende??
Avatar billede joker73 Nybegynder
07. juli 1999 - 08:59 #1
hvem er din internetudbyder?

Joker
Avatar billede joker73arb Nybegynder
07. juli 1999 - 10:26 #2
Mit problem var dengang at jeg havde det koncept der hedder A-nummer visning hos Image scandinavia...Hvis man har dette kan man kun ringe fra et eneste nummer man selv definerer. I mit tilfælde et hemmeligt nummer..For at ringe op til 1049, skal man således trykke *31* foran selve 1049 nummeret. ISDN kan ikke håndtere disse stjerne, og den enste løsning var at fjerne dette A-nummer (og dermed også stjernerne..), så virkede det!! I disse tilfælde kommer der ingen fejlmeddelelser der antyder en sådanne fejl, men blot at man ikke kan registrere sig på deres netværk (images).

Joker
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. juli 1999 - 16:52 #3
Jeg har fundet mig et andet modem og det hjalp!!!
Avatar billede thyge Nybegynder
02. august 1999 - 08:23 #4
Tele Dk. har helt fjernet Zyxel omni.net der var fejl i en hel leverance. Det lader til at du har fået en af de dårlige.
Avatar billede paikin Nybegynder
07. august 1999 - 12:56 #5
Thoeger> Nu give du ikke specielt mange oplysninger. Navnlig mangler der oplysniger om hvilket styresystem og Internetudbyder du bruger. Nedenstående er derfor meget generelle svar.

Check følgende:

1) Bruger du den rigtige driver? De fleste Internetudbydere kræver at man bruger PPP-protokollen. Hvis du ikke kan vælge en driver, der har "PPP" i navnet, så tilføj B40 i din init-streng ("Yderligere indstillinger" under avancerede egenskaber i Windows 9x).

Hvis du bruger Windows 9x:

2) Under "netværk via modem" skal der _KUN_ være kryds ved "TCP/IP" under fanebladet "servertyper".

3) I egenskaber for TCP/IP (Start | Indstillinger | Kontrolpanel | Netværk) skal du slå "WINS opløsning" fra.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
09. august 1999 - 12:40 #6
Paikin>>> Læs lige to kommentarer højere oppe end dit svar..Thoeger HAR løst problemet......

Joker