Avatar billede qrt_1 Nybegynder
04. august 2002 - 21:46 Der er 7 kommentarer

Send mail med php

Hejza...

Jeg ved at det er muligt at send mail via php og det virker også fint nok, men jeg har min egen mail server som jeg har opdaget har været brugt brugt til at sende spam mail, derfor har jeg været nør det at sætte SMTP Authentication på. Det betyder så at jeg ikke kan sende mail med php. Er han jeg indtaste usermane og password et sted så jeg har bruge mit mail skrift?

Morten
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. august 2002 - 22:02 #1
sidste sætning lyder kryptisp, men det er ik muligt at bruge username/passwd til mail() kommandoen
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. august 2002 - 22:02 #2
kryptisk even
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
04. august 2002 - 22:09 #3
ok... kan man så sætte det op i httpd.conf eller php.ini?
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
04. august 2002 - 22:58 #4
Jeg har fået løst mit problem... Jeg skulle bare arbejde lidt med min mail server....
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. august 2002 - 22:59 #5
det tror jeg ikke, men i httpd.conf kan du jo indstille hvilken bruger apache skal køre som, måske kan du oprette en bruger som har adgang til mail og så lade apache køre som den
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
04. august 2002 - 23:01 #6
Det jeg har gjort er at give ip'en 127.0.0.1 lov til at bruge min server uden at logge sig ind
Avatar billede steffentchr Nybegynder
13. august 2002 - 12:19 #7
Andre alternativer:
1) Sæt SMTP'en til at køre/lytte på enten 127.0.0.1 eller en anden lokal netværksadresse.
2) Ændr mail-headeren i den e-mail, der sendes. Jeg ved ikke helt præcist hvordan, men mails sendes med headere, der tilsvarer HTTP-dokumenter, og jeg vil gætte på at authorization-metoden er den samme. Ellers må man jo til at læse SMTP-standarder...