Avatar billede huutt Nybegynder
04. august 2002 - 21:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

JMail

Hey nogle der kan fortælle mig hvordan amn får Jmail til at aflægge en Rapport om beskeden er avlevert til emailen eller ikke..........
Avatar billede kalkunen Nybegynder
04. august 2002 - 21:10 #1
Altså så den tjekker om email adressen findes?
Avatar billede huutt Nybegynder
04. august 2002 - 21:25 #2
nej bare sååen den skriver om den er blevet afleverte til ens email
Avatar billede oasen Nybegynder
04. august 2002 - 23:15 #3
Der skal lidt mere til, hvis du vil vide, om den modtages.

Men du kan jo se, om den er blevet afsendt korrekt.
Avatar billede peterp1 Nybegynder
04. august 2002 - 23:19 #4
Sæt følgende ind:

'******        Logging sat til true for at kunne debugge
        msg.Logging = true
        msg.silent = true

'******        For at fange eventuelle fejl, bruges en IF sætning
        If not msg.Send("INSÆT DIN MAILSERVER" ) then
            Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
            else
            Response.write "Mailen er sendt.....!"
        End if
Avatar billede peterp1 Nybegynder
04. august 2002 - 23:21 #5
Uuups

Udskift evt. msg med jmail
Avatar billede oasen Nybegynder
04. august 2002 - 23:24 #6
Nu bruger jeg ikke selv Jmail, men ovenstående fortæller vel bare, om den er afsendt!?
Avatar billede peterp1 Nybegynder
04. august 2002 - 23:31 #7
Ja, hvis mailen kunne afsendes skriver den mailen er sendt...!

Hvis ikke skriver den en fejllog, som beskriver hvorfor mailen ikke er sendt.

Er det mig som har misforstået spørgsmålet, eller er det det som <huutt> efterlyser
Avatar billede oasen Nybegynder
04. august 2002 - 23:34 #8
Han vil have en rapport, der fortæller om den er afleveret, så vidt jeg forstår - og ikke bare om den er afsendt. Adressen behøver jo ikke findes, fordi mail'en er sendt.
Avatar billede peterp1 Nybegynder
05. august 2002 - 00:01 #9
Okey, hvis det er det der efterlyses må jeg stå af, for så er man vel nødt til at hente fejlsvaret fra sin mailserver, men jeg lytter interesseret med.
Avatar billede oasen Nybegynder
05. august 2002 - 07:18 #10
Præcis - det var derfor jeg sagde, der skulle lidt mere til :)
Avatar billede huutt Nybegynder
06. august 2002 - 17:13 #11
hehe Jeg tja det var enligt om man kunne får en fejlmeddelse fra serveren af hvis den ikke blev afleverte korrekt... jeg søgte..
men jeg har bare ingen ide om hvordan man kunne få adgang til det..
Avatar billede oasen Nybegynder
07. august 2002 - 18:15 #12
Det kan godt lade sig gøre, men jeg kan ikke på stående fod oplyse dig hvordan.
Avatar billede huutt Nybegynder
14. februar 2011 - 20:30 #13
lukker