Avatar billede hjespersen Nybegynder
29. august 2000 - 08:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Brænde lyd-CD

Hej !

Når der brændes en lyd-CD opstår der af og til CD\'er, hvor lyden til at at starte med er OK ,men så begynder det \"at skratte\".
Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede Beach Mester
29. august 2000 - 09:04 #1
Hej Jespersen...
Jeg har selv prøvet det nogle gange når jeg har haft for travlt. Det der går galt er at du brænder med for stor hastighed. Når du laver audiu-cdér bør du derfor altid kun brænde med 1x speed. Også selv om både brænder og skiverne siger at de kan klare meget mere.
Nogle siger at brænderen ved 1x når at lave nogle dybere \"huller\" i skiven som derefter er nemmere for en alm. spille at læse. Om det er det der er grunden ved jeg ikke, men her virker det altid med 1x, nogle gange med 2x men jeg har ikke fået det til at lyde ok med 4x og derover:-(
Håber dette kan hjælpe dig.
Allan
Avatar billede sa Nybegynder
29. august 2000 - 09:47 #2
Hvis du kopierer fra en anden lyd-cd, kan disse problemer til tider også opstå pga. kvaliteten på \"originalen\", da der ikke skal så mange ridser / urenheder til at give små problemer ved indlæsning som ved almindelig afspilning. Muligheden for denne fejltype afhænger desuden meget af kvaliteten på det cd-drev, som du bruger til at indlæse data samt den hastighed, hvormed det arbejder.

For at afhjælpe problemet kan du evt. sætte hastigheden på indlæsningen ned samt sørge for, at de oprindelige cd\'er er helt rene.
Avatar billede Beach Mester
29. august 2000 - 09:58 #3
Det bedste er at grappe hele org. cdén over op harddisken og brænde den der fra. Så får du ingen problemer med at bufferen løber tør for data. Du skal som SE skriver kun grappe med lav hastighed hvis org. cdén er ridset. Så har det frev du læser fra tid til af fejlkorigere hvis der skulle opstå læseproblemer.
Mvh Allan
Avatar billede sa Nybegynder
29. august 2000 - 10:16 #4
... og samtidig får du også mulighed for at gennemlytte musikken på harddisken inden du lægger den ned på en cd, så du ikke spilder en cd på eventuelle fejl.
Avatar billede Beach Mester
29. august 2000 - 10:34 #5
Og så lige til sidst (elsker at få det sidste ord:-)))
Husk at brænde skiven med [Disc-at-once] ellers kan der meget nemt komme nogle fede pauser mellem treck´ne på op til 4 sek.!
God fornøjelse.
Allan Beach