Avatar billede picment Nybegynder
04. august 2002 - 18:48 Der er 8 kommentarer

http forwarde til Linux-box via Win2k-server

Hejsa,
Jeg har just installeret og konfigureret en Linux/Apache maskine jeg endvidere ønsker at køre MySQL på.
Min primære webserver er en W2k-server, og denne står altså "yderst" i mit netværk.

Nu ville jeg gerne vide hvordan dælen jeg gør det således at når der kommer kald til et givent sub-domæne (linux.mitdomæne.tld), så router/NAT´er/forwarder/whatever min W2k-server videre til min Linux-server.

Jeg har prøvet med IIS´s "redirect to URL", men det bliver jo noget bæ når den redirecter til den interne IP-adresse - og jeg har ikke ingen hardware router (har ikke råd).

Så spørgsmålet er: Hvordan får jeg fat i min Linux-server udefra, igennem en IIS-server/W2k med 2 netkort (eksternt og internt)?

DNS entryen for Linux´en peger på den samme IP som min W2k-server.

PS. Jeg er meget afhængig af at min W2K-server står yderst, så den parameter kan der ikke rigtigt ændres på i mit netværks-problem.

Mvh.
Søren Madsen
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. august 2002 - 22:56 #1
Du kan lave redirect to url og så henvise til:
http://linux.mitdomæne.tld:8080/

Så sætter du din router op til at forwarde port 8080 videre til din linux box.
Avatar billede picment Nybegynder
05. august 2002 - 04:15 #2
Jeg har jo netop ingen router. Desuden ville det ikke virke i den rækkefølge, da jeg har 2 netkort.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2002 - 06:38 #3
Ok - så skal du have din Win2K server til at forwarde port 8080 til din Linux box. Dette ved jeg ikke hvordan man gør.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. august 2002 - 06:40 #4
gør du ved at downloade analogx portmapper

www.analogx.com
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2002 - 06:42 #5
Det viste jeg faktisk godt. ;)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. august 2002 - 10:49 #6
hvorfor afviser du egentlig hans svar??
Avatar billede picment Nybegynder
05. august 2002 - 13:25 #7
< hvorfor afviser du egentlig hans svar??

Fordi jeg ikke kunne bruge hans svar...
Det er vel sådan det her må forudsættes at virke?
Jeg er "ny" her på Eksperten.dk - så I må have mig undskyldt hvis jeg ikke følger vanlig konduite.

Jeg fik forøvrigt sagerne til at virker med AnalogX Portmapper - så jeg skylder en eller anden nogen point :)
Mvh.
Søren
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. august 2002 - 08:28 #8
Du skal bare vente til at djeclemen ser det her og laver et svar. :)

Grunden til at der spørges efter hvorfor du afviser er at det er en god idé at sige hvorfor man afviser - så bliver folk glade, også når de bliver afvist. ;)