Avatar billede zipzap Nybegynder
29. august 2000 - 02:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

pcanywhere

jeg har pcanywhere 9,0
jeg har nu prøvet at få det til at virke ved at ringe op til en anden computer
men jeg får kun nogen tegn jeg ikke kan læse
men går vi på internettet er det ok men jeg vil gerne have det til at virke til jeg kan ringe direkte til den anden.
hvad gør jeg forkert?????
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 08:05 #1
køre du det over et almindeligt netværk ? eller vil du ringe op via et modem til den anden computer ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 16:00 #2
jones: Jeg læser det som om at han vil ringe op via modem til den anden computer.
Avatar billede jones Nybegynder
29. august 2000 - 16:20 #3
Hmm han siger går på internettet virker det fint nok ! så skal han have 2 linier, men det er jo hellere ikke usandsynligt !

her er grund tingene.

har du sat tcp/ip korekt op på alle computerene ???

har du husket at sætte pc 2 til host og du er remote ?

prøv at connecte direkte til hans ip ! altså oprette en remote der er = hans ip !

prøv at højre klik på host profilen ok tjek at :

der er hak i tcp/ip . under setings den er sat til wait for everyone, launch with windows,
under callers : allow full access,

under de sidste 2 faneblade skal der ikke være noget !

håber at du kan bruge det eller skriv !
Avatar billede zipzap Nybegynder
31. august 2000 - 03:31 #4
jo når jeg er på nettet og den anden computer også er på nettet kan vi finde hinanden på IP adressen men når jeg så prøve at ringen den anden op privat  (ISDN) får jeg forbindelse med den anden computer men så kommer der bare alle de tegn som man ikke kan læse
skal jeg skrive et eller andet nummer på begge computer der hvor der står specify ip adresse er det måske derfor jeg ikke kan gøre det????
tak for hjælpen ind til nu
Avatar billede zipzap Nybegynder
31. august 2000 - 03:33 #5
undskyld jeg glemmet at sige det er modem til modem
Avatar billede jones Nybegynder
31. august 2000 - 10:20 #6
det var så lidt !
Avatar billede zipzap Nybegynder
01. september 2000 - 22:42 #7
nu har jeg snart prøvet alt for at få det til at virke men jeg får stadig kun en masse tegn ned over skærmen når jeg ringe til den anden computer som står i min forretning jeg bruger ISDN forbindelse modem til modem ** men når jeg prøver at gå med begge computere på nettet og skrive ip adressen så får jeg forbindelse.
skal jeg skrive et eller andet ip nummer selv om det er 2 private nr .
har i flere forslag til en opsætning
jeg har prøvet at skrive et ip nr i host conference under specify ip adresse.
hvad fanden gør jeg forkert
Avatar billede jones Nybegynder
02. september 2000 - 16:39 #8
har du fast forbindelse i foretningen ???
Fordi. at hvis du ikke er på nettet i foretningen så har du jo ingen ip !!! og så er det jo klart at du kun kna få forbindelse når i bække er på nettet !

Jeg menner ikke at du via pcanywhere kan få den anden computer til at gå på nettet !!!
Avatar billede zipzap Nybegynder
02. september 2000 - 16:54 #9
nej jeg har ikke fast forbindelse i foretningen men vist jeg får en af medarbejderne til at gå på nettet kan jeg godt få forbindelse til computeren i forretningen men så er det vist jeg har sadt den til host og prøver at ringe op til foretningen  jeg får problemer computeren tage imod opkaldet jeg har forbindelse men jeg får kun nogen tegn jeg ikke kan læse