Avatar billede dcedata Nybegynder
04. august 2002 - 17:59 Der er 3 kommentarer

2 skærme til samme computer

Jeg har 2 skærmkort i min computer

Et (AGP) Geforce 256
et (PCI) ATI 3D RAGE

for at jeg skal kunne benytte begge skærme er jeg tvunget til at starte op på PCI grafikkortet. Hvis jeg forsøger at starte op på AGP grafikkortet. Så er der et GUL udråbtegn ud for PCI grafikkort, og den fortæller mig at PCI grafikkortet ikke kan starte.

I BIOS har jeg sat den til at starte op på PCI, men jeg vil gerne have at den starter op på AGP grafikkortet

Nogle som har en løsning på dette problem ???

Der er ingen problemer med driverne, det spiller som de skal, jeg tror bare det er en eller anden ændring, men jeg kan ikke finde den ændring som skal til.

Håber at du har en løsning på dette :o)

MVH Dcedata :o)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. august 2002 - 18:05 #1
Hvorfor vil du ikke boote på PCI kortet?
Avatar billede dmcn Praktikant
04. august 2002 - 18:11 #2
Det er meget muligt at dit OS ganske enkelt ikke understøtter dit sekundære grafikkort som sekundært. Havde selv samme problem indtil jeg indkøbte et Matrox Millenium II - nu kører det perfekt.
Avatar billede legenden Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:07 #3
Det er dit (PCI) ATI 3D RAGE kort som ikke vil finde sig i at sidde som secondary. Se evt. microsofts liste over anbefalede kort, og anskaf dig et af dem.

Se evt. http://www.realtimesoft.com/multimon/
Der finder du en kæmpe database over hvilke kort som spiller sammen.

Jeg kan selv starte op på AGP med et PCI som secondary, efter jeg skaffede mig et microsoft anbefalet kort.