Avatar billede olebloch Nybegynder
28. august 2000 - 21:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

win 2000 kontra win 98

Hej kan i fortælle mig om nogle af de fordele ved win 2000 og ulemper kontar win 98.Hvad med spil under directx hvordan kører de. Jeg har en athlon 700 mhz med 128 mb ram
Avatar billede milo Nybegynder
28. august 2000 - 21:31 #1
Win 2000 kræver mere, optager flere system ressourcer så spil vil derfor ikke køre nær så godt som i win 98. Faktisk er win95 bedst til spil da det næsten ikke kræver noget.

Det jeg har på min computer er, at jeg både har win2000 og win98, så bruger jeg 98 til leg og 2000 til internet og arb.

2000 er langt mere stabilt end win98.

Var det det du ville vide ? :)
Avatar billede zook Nybegynder
28. august 2000 - 21:32 #2
Hvis computeren kun skal bruges til spil ville jeg vælge win 98 eller det nye win ME, da disse er lavet til multimedia og underholdning. Hvorimod win 2000 er bygget op omkring win NT kerne og er et server/netværks program. Derfor er det ikke sikker at du kan kære alle de spil under win 2000/NT som du kan under 98/ME.

Bjørn Dons
Avatar billede zook Nybegynder
28. august 2000 - 21:32 #3
Hvis computeren kun skal bruges til spil ville jeg vælge win 98 eller det nye win ME, da disse er lavet til multimedia og underholdning. Hvorimod win 2000 er bygget op omkring win NT kerne og er et server/netværks program. Derfor er det ikke sikker at du kan kære alle de spil under win 2000/NT som du kan under 98/ME.

Bjørn Dons
Avatar billede zook Nybegynder
28. august 2000 - 21:33 #4
det skulle selvfølgelig være et svar undskyld.
Avatar billede milo Nybegynder
28. august 2000 - 22:07 #5
zook>>>er det ikke det jeg lige har sagt ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 07:18 #6
milo, der er jo også et ekko her inden... *gg*
Avatar billede milo Nybegynder
29. august 2000 - 08:44 #7
goul>>>ja det må der da være!!!

*LOL*
Avatar billede zook Nybegynder
30. august 2000 - 17:03 #8
Milo>>>jo det er det du lige har sagt, jeg uddybede bare svaret en smule :)

Bjørn Dons
Avatar billede milo Nybegynder
31. august 2000 - 08:31 #9
zook>>>hvis computeren kun skal bruges til spil har du anbefalet win98 eller winME, men faktisk er win95 det bedste, systemkernen kræver slet ikke ligeså meget !
Avatar billede zook Nybegynder
01. september 2000 - 18:29 #10
nej men win 98 understøtter fat 32, og hvem kan ikke bruge mere diskplads.
desuden er win 98 en smule mere bruger venligt, men du ret i at hvis det eneste man skal er at køre spil og intet andet så kunne win 95 komme på tale.
Men hvis man også skal bruge internettet en smuler, og arbejde lidt i windows så ville jeg anbefale 98