Avatar billede zhy Nybegynder
04. august 2002 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forskel ?

hej er der nogen for skel på de to følgende metoder, begge to virker fint ? og hvilken en er bedst ?

public void sletCD1()
{
System.out.println("Hvad er titlen på cd' en der skal slettes ?");
String fjernTitel = keyboard.readString();
Entry fundetCD = (Entry)cdArkiv.get(fjenTitel);
cdArkiv.remove(fjernTitel);
}

public void sletCD2(Entry fundetCD)
{
System.out.println("Hvad er titlen på cd' en der skal slettes ?");
String fjernTitel = keyboard.readString();
cdArkiv.remove(fjernTitel);
}
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
04. august 2002 - 17:03 #1
Jeg kan ikke helt forstå, hvad du bruger parameteren 'Entry fundetCD' til?
I sletCD1 opretter du en reference til et Entry objekt, som du slet ikke bruger til noget, derfor er sletCD2 'bedst', men det med parameteren giver ikke mening:)
cdArkiv er en Vector, ik?
Avatar billede nico26 Nybegynder
04. august 2002 - 17:04 #2
de to metoder gør jo nøjagtigt det samme da denne linie Entry fundetCD = (Entry)cdArkiv.get(fjenTitel); i metode1 ikke bruges til noget
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
04. august 2002 - 17:10 #3
Ja de to metoder fungerer i praksis ens, men sletCD2 må performe lidt bedre, idet der ikke oprettes nogen reference i ram til Entry-objektet.
Dog vil man i praksis ikke mærke nogen forskel overhovedet..
Avatar billede zhy Nybegynder
04. august 2002 - 17:11 #4
oki ... tak for det :)

ps. cdArkiv er et HashMap
Avatar billede nico26 Nybegynder
04. august 2002 - 17:12 #5
men hvis cdArkiv er en vector der indeholder objekter af klassen Entry kan man da ikke give remove() en string som parameter - eller er det mig der husker forkert?
Avatar billede nico26 Nybegynder
04. august 2002 - 17:13 #6
nå - for langsom igen :)
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
04. august 2002 - 17:15 #7
Tak... Og ganske fornuftigt med en HashMap!