Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
03. august 2002 - 21:58 Der er 9 kommentarer

IPX/XP

Kære Eksperter, hvorledes får man IPX protokol til at virke i WinXP?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. august 2002 - 21:59 #1
til at virke? hvordan?

installer den på PC'erne!

den hedder NWlink IPX/SPX
Avatar billede sukos Juniormester
03. august 2002 - 22:02 #2
Tilføjer den i
start-->indstillinger-->netværksforbindelser-->Lan forbindelse-->egenskaber-->installer-->protokol-->tilføj-->Markerer IPX.... og klikker OK
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
03. august 2002 - 22:47 #3
naturligvis har jeg installeret den, problemet er blot at den foregiver at virke, spil registrerer at ipx er understøøtet, men to pc'ere kan ikke finde hinanden
Avatar billede phycopat Nybegynder
04. august 2002 - 13:38 #4
Hvad OS er der på den anden maskine?
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
04. august 2002 - 15:08 #5
XP
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
05. august 2002 - 22:13 #6
hvorfor vil du køre ipx ,den protocol har den lille ulempe at den laver meget støj iform af unødvendig trafik på et netværk .skal du køre det mest optimale er det ip .
hvis du har adsl må du helst ikke køre med netbios da man kan snyde sig ind på maskinerne udefra igennem netbios

det er derfor netbios er god i et netværk den banker igennem alt
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
06. august 2002 - 14:58 #7
tcp/ip er skam min foretrukne protocol, men da spiludgivere synes at de skam være bagud med updates og udviklingen må jeg nedværdiges til brugen af ipx... den kan heller ikke finde en 98 mask på ipx. win2k har samme problem så vidt jeg husker...
Avatar billede pyruss Nybegynder
11. august 2002 - 15:13 #8
Jeg har også problemet.. Vi har et lokalt netværk.. hvis jeg installere Ipx/spx kan win9x maskinerne ikke få adgang til min Win2K, men en anden win2k kan sagtens.. hvis jeg fjerner Ipx/Spx kan alle få adgang.. MEN, jeg skal bruge Ipx/Spx for at kunne spille på lokalnet ?!? meget irriterende
Avatar billede mmolsen Nybegynder
09. november 2002 - 12:46 #9
Har samme problem. 2comp med Win2k og en anden med winXp. De finder hindanen fint på netværket, og de deler også internetforbindelse, men når det kommer til spil som warcraft3, så kan de ikke finde hindanden, men de 2 win2k comps finder kan sagtens se den andens spil.