Avatar billede Gnefner Novice
03. august 2002 - 17:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netvæks problemer

Hmmm...

Jeg skal have sat netværk op mellem en XP maskine og en 98!

de er begge på nettet og tilsluttet en switch, men 98 maskinen kan ik logge på netværket .. når jeg går under andre computere > hele netværket siger den at netværket ikke er tilgængelig ?

Netværkskortet er sat til og virker korrekt? hvad kan det være jeg gør galt, er der noget specielt der ksal sættes op for at det kan komme til at virke .. plz hjælp mig!
Avatar billede werd Nybegynder
03. august 2002 - 17:15 #1
virker internettet på win 98`?
Avatar billede werd Nybegynder
03. august 2002 - 17:16 #2
win98 er tit noget lort til at finde rundt i netværk!! - hvis du skal have flyttet store filer fra den ene computer, kan du evt. Pille ledningen fra modemet ud af swichen, og så skulle det gerne virke!! - ellers genstart 98 indtil det virker!!
Avatar billede Gnefner Novice
03. august 2002 - 17:31 #3
jaja internettet virker fint på 98 .... og ja 98 ER LORT!! men desværre det eneste jeg har til den heh....

Og det er ikke kun fordi jeg vil have flyttet filer .. mig og min bror vil også gerne bruge det til LAN spil ... det var egentlig lidt det der var den primære ide fra starten ... .
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2002 - 19:10 #4
Hvad er IP'en på XP maskinen og win 98 maskinen??
Du kan se IP ved at skrive command i kør menuen. og så skrive ipconfig.

TIP:
Når du skal finde den anden maskine på netværket, så klik på start -> kør og skriv \\"navnet på den anden computer" (uden "") når du skal logge på XP maskinen skal du bruge det brugernavn og password du har brugt da du installere XP. Så skal du også slå dine firewall fra på XP og hvis du har nogen på 98 PCen.
Avatar billede werd Nybegynder
04. august 2002 - 23:21 #5
>>hansen.dk
det hjælper ikke!! - det er bare 98 der er noget lort!!

- du bliver nødt til at pille internet-stikket ud af swichen når i gamer lan!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 10:31 #6
Hvilke IP får du??
Avatar billede Gnefner Novice
08. august 2002 - 17:59 #7
Jeg prøver lige det med stikket ud af switchen.....
Avatar billede redbaron Nybegynder
12. august 2002 - 11:47 #8
mange spil anvender kun protokollen IPX, har du installeret den?
Win 98 i et net som dit er udmærket og sædvanligvis simpelt
Avatar billede gopher Nybegynder
21. august 2002 - 14:22 #9
har du sat netkortet op med TCP\IP og IPX og udskriftsdeling og delt en mappe