Avatar billede mkp Nybegynder
03. august 2002 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skifte Modem Ud Med Router

Jeg har et internet abonnement i TDC med Modem og vil gerne dele den med resten af husets computere. Da det ikke er muligt og dele internet med et modem har jeg nu fået en router men skal jeg ændre ved noget eller skal jeg bare sætte den op i stedet for modemmet.

VH MKP
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
03. august 2002 - 13:50 #1
Det kommer an på hvad for en slags router det er... (Kan du ikke komme med et link til den eller blot en lidt mere udførlig beskrivelse?=)

Hvis det er en router med indbygget modem og hub (f.eks. en ISDN-router m indbygget hub)  så er det bare at bruge routeren som hub og sætte telefonstikket i.

Men: Du skal være opmærksom på, at du skal indstille timeout-tiden samt DHCP-indstillingerne på routeren mm. samt stille computerne i netværket til at køre på Internettet via lan, og gateway'en skal så være hub'ens ip (Og hvis routeren er DHCP så kan du bare sætte: Hent IP og indstillinger automatisk)
Avatar billede onkelkusse Nybegynder
03. august 2002 - 13:52 #2
Er det en TDC Netexpress eller Teledanmark Bredbåndsforbindelse?
Avatar billede pallepirat Nybegynder
03. august 2002 - 14:02 #3
Cisco 677 eller 678 har indbygget modem (dem cybercity bruger). Eller så skal du beholde dit modem og sætte routeren bagved. Er det ATM eller ethernet som du har.
Avatar billede rskov Nybegynder
04. august 2002 - 00:25 #4
Hvis det er en speedstream 2601
http://i.opasia.dk/pics/5/3/7/20735/140x105.jpg
skal du sætte denne's wan port til dit modems Ethernetport med et IKKE krydset netkabel derefter sætter du routeren til en switch/hub med et IKKE krydset netværkskabel alt efter hvilken port i switch'en/hub'en du vælger

Er det istedet en Linksys standard router eller Cisco 806
http://i.opasia.dk/pics/6/0/8/19806/140x105.jpg
Denne til modemet via wan porten på switchen og samme port på modemet de andre computere i huset sættes så til de øvrige lan porte på routeren

læs evt mere her
http://internet.opasia.dk/adsl_popup.php?id=39983
Avatar billede mkp Nybegynder
09. august 2002 - 20:47 #5
De