Avatar billede bongobride Nybegynder
03. august 2002 - 00:41 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

.tk Hva er det

Istedet for .dk, så vælger folk .dk

Hvorfor nu det? Og hvilket land er det tk for noget?..
Avatar billede bongobride Nybegynder
03. august 2002 - 00:44 #1
Istedet for .dk, så vælger folk .dk ............ Det skulle nu være
Istedet for .dk, så vælger folk .tk  ..........
Avatar billede dmcn Praktikant
03. august 2002 - 00:44 #2
Avatar billede dsb Nybegynder
03. august 2002 - 00:48 #3
fordi .tk er gratis
Avatar billede dsb Nybegynder
03. august 2002 - 00:49 #4
desuden behøver et topdomæne ikke referere til noget land.

det gør hverken

.com
.net
.org
.mil
.edu
.nu
med flere
Avatar billede dmcn Praktikant
03. august 2002 - 00:50 #5
.nu passer ikke helt. Det henviser til en lille øgruppe i Stillehavet - eller deromkring. .com, .net, .org, .mil og .edu er alle amerikanske domains.
Avatar billede dsb Nybegynder
03. august 2002 - 00:57 #6
n0rmality << ja, men det henviser jo ikke direkte til et land som fx .dk eller .se gør
med hensyn til .nu.......en øgruppe i stillehavet ? kan det nu også passe.
nunames.nu findes både i en dansk, svensk, engelsk, og hollandsk version, så jeg tvivler på at det har noget med en øgruppe at gøre
Avatar billede dmcn Praktikant
03. august 2002 - 01:01 #7
".NU Domain/IUS-N’s primary mission is to fund the development of the Internet infrastructure in Niue, provide free or low-cost Internet connectivity for the people of Niue, provide for technology transfer and education in the Internet and computer use, and other related activities in Niue."
Snippet fra http://www.nunames.nu/about/about.cfm
Avatar billede dmcn Praktikant
03. august 2002 - 01:04 #8
"Navnet peger til sydhavsøen Niue, hvor avisen i øjeblikket søger at købe sit domæne-navn."
Snippet fra http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=10938
Avatar billede dsb Nybegynder
03. august 2002 - 01:07 #9
okey jeg giver mig
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. august 2002 - 02:07 #10
.TK henviser til øen Tokelau :)
http://www.internetplads.dk/default.asp?newsid=81
Avatar billede a1a1 Novice
03. august 2002 - 11:18 #11
der er da også en ekstrem lille ø gruppe der har solgt deres domæne .tv, det skulle have givet dem en hel del

:)
Avatar billede bongobride Nybegynder
03. august 2002 - 12:18 #12
Oki - Takker :)