Avatar billede dallewingduck Nybegynder
02. august 2002 - 23:51 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Netværksproblemer

Okaý gutter, har i en løsning på hvad man skal gøre hvis følgende ikke virker:

Har sammensat nogle computer i en bredbånds forbindelse, men den ene kan dog ikke gå på nettet, men hvis vi selv laver en ip kan den godt kommunikere med de andre.
Hvad skal vi gøre
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
02. august 2002 - 23:54 #1
Er i derude
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. august 2002 - 23:54 #2
får maskinerne IP fra DHCP server?
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
02. august 2002 - 23:55 #3
nej vi henter ip automatisk
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
02. august 2002 - 23:56 #4
hej¨
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. august 2002 - 23:57 #5
hvor får i IP'en fra? - routeren?
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
02. august 2002 - 23:58 #6
switch
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:01 #7
vi har pråvet guiden et par gange men det hjalp ikke den spårg alligevel om at man vil logge på
Avatar billede konex Nybegynder
03. august 2002 - 00:01 #8
og hvor får den, den fra?

du kan max sætte to computer op på et tdc adsl hvis du ikke har en router eller bruger en computer så "dhcp server" (deling af internettet)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2002 - 00:01 #9
en switch der fungerer som DHCP server? - hvad er det for en switch og hvordan er den konfigureret?
Avatar billede pacman Nybegynder
03. august 2002 - 00:02 #10
okay, i får altså ipen fra dhcp hvis i får den "automatisk" fra switch
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2002 - 00:03 #11
dhcp server har intet med deling at gøre... dhcp serveren står alene for uddelegering af IP adresser... denne vil i de fleste tilfælde sidde i routeren eller være konfigureret på en server (linux, win2k server el.)

Hvilke IP adresser får de forskellige maskiner?
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:04 #12
Vær sød at hjælpe mig med at lave en internet forbindelse
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:04 #13
hvordan tjekker vi den ip vi har
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. august 2002 - 00:06 #14
Hvilken internet udbyder har i
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:06 #15
hallo
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:07 #16
tdc
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2002 - 00:07 #17
win2K/XP - fra kommandoprompt skriver i IPCONFIG /ALL

win9x/ME - Start/Kør - winipfg

skriv resultaterne her.
Avatar billede gudmundp Praktikant
03. august 2002 - 00:08 #18
Hvor mange ip adresser har i til rådighed
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 00:09 #19
ipconfig /all i en kommandoprompt
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 00:09 #20
ipconfig /all i en kommandoprompt
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:11 #21
den der virker:131.164.186.195
Den der IKKE virker: 169.254.142.98
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:12 #22
ja okay men du har stadig ikke forklaret os hvordan det laves
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2002 - 00:12 #23
og hvad med subnet adressen?

Alle maskiner skal have SAMME subnet... og ip adresser der ligger inden for dette subnet.

Det lyder som om den der IKKE virker ikke får tildelt ip adresse fra DHCP serveren.
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:13 #24
den comp der ikke virker kører normalt med modem hvor det heller ikke virker
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:14 #25
hvordan sættes compen til det samme
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2002 - 00:15 #26
i tcp/ip indstillinger (under netværk) skal WinXP sættes til at hente IP fra DHCP server
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:19 #27
den syge comp har de samme indstillinger som den raske
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:21 #28
hej
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:22 #29
hallo
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 00:25 #30
det virker lidt tilfældigt, du må være lidt tålmodig, mailen skal lige ankomme først.
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:26 #31
Jeg starter forfra. Jeg har lige fjernte mine netværksinstilinger, og lader win xp pro installere det igen.
Hvordan skal jeg lave en internet forbindelse???
Avatar billede jensb Nybegynder
03. august 2002 - 00:32 #32
Har du overvejet at tage det med ro? Folk sidder og prøver at hjælpe dig, og du bliver bare ved med at stille det samme spørgsmål igen og igen, og virker TOTAL utålmodig.

Og det er jo ikke første gang : http://www.eksperten.dk/spm/233020

Du burde huske på at folk sidder gratis og hjælper dig
Avatar billede dallewingduck Nybegynder
03. august 2002 - 00:36 #33
Er du sikker på at folk ikke er gået i seng?
Avatar billede spiers Nybegynder
04. august 2002 - 20:03 #34
Her er svaret :

Det er et program der hedder Sygate Network Office. :D

Det uddeler IPer og hele lortet, Den ene der kan gå på nettet installere serveren og de andre køre clienter. (Du vælger hvad du vil installere i installationen;).

Link fra download.com :

http://download.com.com/3000-2085-7242122.html?tag=lst-0-1

.. Indkassere points ;)

//spiers
Avatar billede konex Nybegynder
05. august 2002 - 09:32 #35
jeg prøver lige igen

du kan kun have to computer på tdc´s adsl af gang, hvis du vil have flere kan du have en router eller sætte den ene computer op til "dhcp-server".

har du flere en to computer vil du ellers aldrig få alle på nettet

måden du sætter en "dhcp-server op er ved at sætte to netkort i den ene - det kort der så går til tdc deler du inden i internetindstillinger og så kører det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. august 2002 - 09:51 #36
dhcp server har intet med 2 netkort at gøre :)
Avatar billede spiers Nybegynder
07. august 2002 - 20:06 #37
HAHAHHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Avatar billede konex Nybegynder
19. august 2002 - 13:50 #38
nanoq -> hvis du kigger efter er der "" før og efter dhcp-server.

ved at brug af deling af internet forbindelse deler det ene netkort IP-adresser ud til alle computer der går på nettet den vej,

derved kan man med en IP (IPen der går ud i "byen") få alle de computer på internettet som man har lyst til.

spiers -> hvorfor brug penge på noget der er indbygget i både 2000 og XP og som virker.
Avatar billede spiers Nybegynder
14. september 2002 - 20:49 #39
Konex. Sygate virker, jeg har brugt det i næsten 1 år, til mange lans.

Men hvad siger du at det program hedder i XP og 2k ???

Er meget glad for at høre hvad der kan bruges af andre programmer :)

//spiers
Avatar billede konex Nybegynder
14. september 2002 - 22:43 #40
Det hedder ikke noget - det er en mulighed der kommer frem når du sætter to netkort i computerne og du selvfølgelige kører med 2000 eller XP