Avatar billede perth0 Nybegynder
02. august 2002 - 20:25 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering

Jeg har haft denne side kørende i 2-3 måneder, og kunne godt tænke mig jeres vurdering af design, indhold og funktionalitet.

www.pertho.tk

Min counter reigstrerer ca. 10-15 besøgende pr. dag i følgende kategorier:
- hovedside
- multimedia
- byg selv din PC

Hvad er jeres mening om siden?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2002 - 20:26 #1
jeg får:
fejl: linie 66
adgang nægtet
Avatar billede perth0 Nybegynder
02. august 2002 - 20:29 #2
Hmm.
det kan jeg ikke forstå?
hvis jeg klikker på linket er det OK.
Avatar billede perth0 Nybegynder
02. august 2002 - 20:30 #3
Hvad med dette link? http://home19.inet.tele.dk/perth0/
Avatar billede esoulman Nybegynder
02. august 2002 - 20:31 #4
Det holder ik - og du ved det.

Farverne er direkte kedelige og skrifttypen er ofte meget grim på hjemmesider. Køb en bog og lær noget om html og design..

Indholdet er sikkert ok, men lysten til at læse det igennem falder drastisk efter de første 2 - 3 klik.
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:31 #5
Hmm... Jeg får da ikke nogen fejl eller noget, men du skulle nok sørge for at siden er optimeret til 1280*1024.. Der er flere og flere der bruger det ;)
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:37 #6
esoulman - Vi er jo ikke alle perfekte !
Avatar billede klodoven Nybegynder
02. august 2002 - 20:38 #7
codie->Nej...men der blev efterspurgt mening og vurdering!!! :)
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:39 #8
klodoven - Jaja, men folk herinde kritiserer altid folk for hårdt hvis det ikke er lige så flot som det de selv kan lave ! Kan ikke se nogen grund til direkte at se ned på folk..
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:41 #9
Og det kan da godt være at siden ligner noget i nærheden af subnet's hjemmebryg, men derfor behøver folk sgu da ikke at skrive deres mening på DEN måde ! .. ;)
Avatar billede esoulman Nybegynder
02. august 2002 - 20:43 #10
Det var slet ikke ment som at se ned på folk.. men kan godt blive lidt irriteret over folk som opdager frontpage, og tror at de med det samme kan lave en hjemmeside...

Min mening er jo klart påvirket af det jeg selv kan lave, og eftersom eksperten er fyldt med den ene og den anden type mennesker, er det vel kun rimeligt at jeg giver mit besyv med?
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:46 #11
esoulman - Okay, det er så helt iorden, og jeg forstår da selvfølgelig osse godt at det påvirker at man kan lave det bedre og at man ser bedre design på så mange andre sider, men derfor synes jeg at det bliver sagt på en anelse for hård måde ;)
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:47 #12
Man kunne eventuelt gi' lidt råd til design og måske henvise til en anden side..
Avatar billede esoulman Nybegynder
02. august 2002 - 20:48 #13
Tja, der kan jeg kun være enig.. har selv fået en fandens skarp kritik da jeg startede på html og det hele.
Man skal bare vide, at det af og til hjælper at få at vide det man har lavet ikke er særligt prangende. :)
Avatar billede esoulman Nybegynder
02. august 2002 - 20:49 #14
Det skal man nu passe på med, for mange folk har tendens til at nakke andre designs... og det lærer de jo heller ingenting ved.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. august 2002 - 20:50 #15
Ja designet er ikke enormt flot at kigge på men.....d ka du jo sagtens gøre noget ved.
Gennemgå bl.a. tutorials på:
www.html.dk
www.w3schools.com
Du kan nemt og hurtigt lære html og css. D r i hvert fald en god start:)
Avatar billede codie Nybegynder
02. august 2002 - 20:52 #16
esoulman - Derfor der findes copyright ;)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. august 2002 - 20:53 #17
ja og sefølig os meget mere, men det afhænger jo af hvor meget du brænder for at få en flot og veldesignet side;D
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. august 2002 - 21:03 #18
Derudover er det også godt at få inspiration fra andre gode hjemmesider...Med det mener jeg ikke at efterligne men man kan sagtens komme langt og "peppe" sin hjemmeside op ved at se hvad andre laver:)
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. august 2002 - 22:27 #19
baggrunden gentager ved ca 800px med et meget synligt skift.

menuounkterne i undermenuerne tilvenstre står for tæt på tabellems venstrekant. hvad med at rykke dem en smule ind og evt skrive navnet på den valgte hovedmenu ovenover så hoved og undermeny knyttes lidt mere sammen.

serif-fonte er ikke riftig gode til crt-skærme. især ikke ved lys skrift på mørk bund. prøv med ariel eller verdana om ikke de er bedre.

Jeg troedede aldrig jeg ville komme til at skrive det, men
    "din font i iframe 'main' er lovlig stor" :-))

I NS7 har jeg en tynd grå streg op og ned fra iframens venstrekant. Den skulle være nem at undgå med sort som baggrund i de berørte celler.

ellers stilig og effektiv men ikke synderlig sexet; og det passer vel fint til en infoside. (arbejder du for et af bladende).

mvh JakobA
Avatar billede perth0 Nybegynder
03. august 2002 - 10:20 #20
Tak for svarene.
Jakoba får flest pount for den mest fyldestgørende beskrivelse.
xrenagade: Jeg havde været på www.html.dk, men havde ikke set så meget på css. Det vil jeg studere lidt nøjere.
codie: min counter fortæller mig, at ca. 80% af den der kommer på siden kommer med en opløsning på 1024*768, så den vil jeg nok beholde lidt endnu.

Og nej, jeg arbejder ikke for et af bladene.