Avatar billede thda Nybegynder
02. august 2002 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genvejstaster på bærbar PC

Genvejstaster på bærbar PC    100 point fra thda
Jeg har lidt problemer med de 4 genvejstaster der sidder på min Dell Inspiron 8200.

Problemet er, at det program man bruger til at indstille funktionerne (Dell AccessDirect) ikke giver mig mulighed for selv at indstille hvad de to første knapper skal bruges til.
(jo, det giver mig valget mellem E-suport og Internet, eller Play/Pause og Stop funktioner til Media Player)
Nu er det bare sådan at jeg bruger Winamp, men den kan jeg ikke styre med disse knapper.

Spørgsmålet er:
Hvordan kan jeg indstille hvilke programmer de to første knapper skal starte, eller hvordan kan jeg få dem til at styre Winamp?
Avatar billede stof Nybegynder
02. august 2002 - 14:37 #1
Avatar billede stof Nybegynder
02. august 2002 - 14:38 #2
Avatar billede thda Nybegynder
02. august 2002 - 17:46 #3
hmm, jeg glemte vist lige at skrive at de to genvejstaster ikke virker som normale taster... dvs. at man ikke kan bruge programmet du henviser til.

Det jeg skal bruge er et program der kan komunikere med dell's driver (hvis det findes), eller en måde at "hacke" AccessDirect på.
Det skal lige siges at jeg saktens kan finde/ændre indstillingerne for AccessDirect i registreringsdatabasen... problemet er bare at der er en key der hedder Checksum... og den er vist krypteret :(
Så hvis jeg ændrer noget, så bliver jeg bedt om at genindtallere programmet.
Avatar billede thda Nybegynder
04. august 2002 - 14:30 #4
Har selv fundet en løsning:

Man KAN "hacke" AccessDirect, men man skal gøre det INDEN man installerer programmet.
Når programmet instaleres opretter det nogle værdier i registreringdatabasen der hedder Checksum. Hvis man efter installationen ændrer på nogen indstillinger i registreringsdatabasen, så vil checksum værdien ikke længere stemme overens med indstillingerne, og programmet vil generere en fejl.

Løsningen er at finde en fil der hedder SETUP.LST i mappen med installationsprogrammet til AccessDirect.
I denne fil kan man ændre alle indstillingerne for programmet, og når det bliver installeret, genererer det selv den rigtige checksum-værdi.