Avatar billede janne Nybegynder
02. august 2002 - 12:53 Der er 17 kommentarer

Fra en ende af ... (Netexpress ADSL) ... næsten

Hej

Jeg skal have koblet min bærbare pc på den adsl-forbindelse, jeg har i forvejen (og som du'r OK).

Den bærbare har et netkort indbygget, som forhandleren (en TeleDK-butik) forsikrede, ville kunne fungere. Når jeg nu forsøger via opkoblings-CD'en, gåt det galt.

Jeg forsøger at installere Netexpress opkaldsprofil.
Flux får jeg at vide, at 'Installationen kræver mindst et Ethernetkort er installeret på computeren.

Når jeg så konsulterer Kontrolpanel --> Netværk ser jeg, at følgende er installeret:

Klienprogram til MS netværk
Opkaldskort
TCP/IP --> Opkaldskort

primær netværkslogon er klienprogram til MS netværk

Jeg havde håbet/troet, at jeg her kunne se, om mit kort var et ethernet-ét (jeg ved ikke, hvad det vil sige), så hvad gør jeg mon næst ?

Forbindelsen fra den bærbare skal gå via en NexSwitch - det gør min stationære, og det fungerer fint.

Er der en af jer kloge hoveder, der kan hjælpe mig videre ????
Avatar billede maxwell Nybegynder
02. august 2002 - 12:56 #1
din ADSL er det med router eller modem ???

Hvis der er modem tror jeg ikke at det virker... ellers skulle der ikke være nogle problemer....
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. august 2002 - 12:57 #2
1) dit netkort er ikke installeret på den bærbare..!
2) hvis du skal ringe op for at komme på nettet så vil det ikke du, så skal du købe en router - eller dele internettet fra den ene maskine
Avatar billede nuki Nybegynder
02. august 2002 - 13:02 #3
Øhhh hvis jeg ikke tager helt fejl skal man da bruges et specielt netkort til netxpress skulle man hvert fald i starten.
Avatar billede hien Nybegynder
02. august 2002 - 13:07 #4
Jeg har også samme problem... du kan ikke bruge den cd til en skid! :(
Du skal selv sætte forbindelsen op!!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. august 2002 - 13:07 #5
nuki - behøver man ik mere
Avatar billede hien Nybegynder
02. august 2002 - 13:08 #6
Hvilket OS har du??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. august 2002 - 13:08 #7
hien -> han kan ik være på med begge smtidigt selvom han selv sætter det op..

men som du kan se så skal han først have installeret netkortet i sin comp, for det er ikke installeret -

PRøv at tage en tilføj/fjern hardware og se om den finder det
Avatar billede nuki Nybegynder
02. august 2002 - 13:08 #8
okay
Avatar billede hien Nybegynder
02. august 2002 - 13:12 #9
Joo det kan man godt... sidder selv på en NetExpress forbindelse med 2 computere... uden router/hub/switch... så :P *G*
Avatar billede hien Nybegynder
02. august 2002 - 13:24 #10
Se denne her:
http://www.eksperten.dk/spm/234797

Her har du løsningen på dit problem!! :)

Løsning 1:

1.Sæt et ekstra netkort i din stationære, så du har to i den.
2.Brug det medfølgende kabel fra tdc "RJ45" til at sætte fra dit modem til den stationære computer.
3.Brug et krydset kabel fra din bærbar til den stationære.
4.Kør nu netværksindstillingers automatiske konfiguration til deling af en internetforbindelse "ganske nemt". Computen vil spørge dig om den skal lave en diskette med netværksindstillinger, gør det!
5.Kør disketten på den bærbare, så er det klaret!!!!!
6.Nu virker både LAN og internet på begge computere, uden at ændre ip,sub osv. Husk at dele dine filer!!!
Avatar billede janne Nybegynder
02. august 2002 - 14:00 #11
Tak for kommentarer so far.
At netværkskortet ikke er installeret ... ?? Det var med pc'en, da jeg købte den, så jeg troede, at det var i orden. Under System --> Enhedshåndtering --> Netværkskort står der 'opkaldskort' - er det ikke en OK installation ?. Under status står, at 'denne enhed virker korrekt'.

Men jeg husker også (nu) fra installation på den bærbare, at cd'en med adsl ikke duede. Der fik jeg samme fejl. Man skulle selv sætte op. Hvordan gør man det, da ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. august 2002 - 14:40 #12
jeg mener at under "System --> Enhedshåndtering --> Netværkskort" skulle stå navnet på netkortet.. ikke kun "opkaldskort"..

/theSurfer..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. august 2002 - 15:16 #13
hien -> ohyhhhhh det var jo det jeg sagde fra start af at han blev nød til at dele internetforbindelsen med den ene comp, som så også skal stå tændt når den anden går på
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:20 #14
janne--> Opkaldskort er garanteret for din Infrarøde port på den bærbare!
Under netværkskort, skal du kunne se navnet på kortet, og ikke bare "Opkaldskort"

Så umiddelbart har du ikke noget netværkskort, eller også er driverne ikke installeret.
Avatar billede danysm Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:44 #15
En måde der heltsikkert virker:

installer windows XP på begge maskiner!
(ved dette finder dit styresystem selv dit netkort og installere det)

Til dit ADSL modem skal du tilslutte en router, til den tilslutter du nu begge computere. For så at få forbindelse skal du blot sikre dig at din forbindelse kører, desuden skal du under

"internetinstillinger"... - "firbindelser"...      sikre dig at den står til ikke at ringe op!!!

Under menupunktet "Lan-instillinger" skal der kun være ét flueben, menlig under: "automatisk registering af indstillinger"

Hvis alt dette bliver gjort er det sikkert at din forbindelse begynder at virke.

/dannySM aka:DaStMo
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:18 #16
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar, eller at en svarer mangler at lægge et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2005 - 18:04 #17
yellow... sker der noget her?