Avatar billede tsl77 Nybegynder
01. august 2002 - 23:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet CD-Rom Drev og brænder..

Hejsa,

Jeg har et kæmpe problem.
Jeg har på en eller anden måde mistet begge mine CD rom drev i windows 2000.
Jeg har prøvet det meste, uninstalled dem og win2000 finder dem fint igen, jeg kan bare ikke se dem i My Computer.
Jeg køre med 3 styre systemer og min computer har ingen problemer med at finde dem i de 2 andre, kun win2000(så der er ingen problemer med min hardware opsætning).
Når jeg checker i min Device Manager står der at der er konflikt med begge drev, og når jeg ser hvad fejlen er skriver den:

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

Men idet at jeg sletter dem, og den finder dem fint er der vel ikke problemer med at finde de rigtige drivere?

Jeg har checket computeren for Virus og overvejer at reinstallere win2k.

Håber på et svar der kan hjælpe, mange tak.

Mvh,

Thomas.
Avatar billede kulvan Nybegynder
01. august 2002 - 23:31 #1
Hej Thomas,

her er en lille løsning sad med samme problem for 10 minutter siden og fik det til at virke .......upperfilter og lowerfilter sidder på mapperoden .....

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&
Avatar billede kard Nybegynder
01. august 2002 - 23:38 #2
Gå ned i start og kør og skriv "regedit" og derefter finder du denne sti: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Derefter over til højre, fjerner du nøglerne upperfilter og/eller lowerfilters. Fjern begge to, hvis de er der. Derefter genstarter du lige computeren og så skulle drevene være der igen.
Avatar billede kard Nybegynder
01. august 2002 - 23:39 #3
Ups... lidt for langsom.. ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2002 - 08:58 #4
kard> opret svaret i notepad, så går det lidt hurtigere ;o)
Avatar billede kard Nybegynder
02. august 2002 - 09:44 #5
Retaxes> Ok. Det víl jeg så gøre næste gang ;)
Avatar billede tsl77 Nybegynder
02. august 2002 - 10:15 #6
Helt sikkert, det virkede.. mange tak for hjælpen begge to. Kulvan får dog points da han var hurtigere.. god weekend.
Avatar billede kulvan Nybegynder
02. august 2002 - 15:05 #7
Takker og i lige måde ......:)