Avatar billede cosi Nybegynder
27. august 2000 - 20:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Log on program

Jeg mangler et program som kan starte med et password i dos inden win 98 starter
kan i hjælpe mig med sådan et

Hilsen Ole
cosi@mail.tele.dk
Avatar billede hojben Novice
27. august 2000 - 21:00 #1
Hvorfor ændrer du ikke bare i BIOS?? Du kan sætte opstartspassword i BIOS..
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
27. august 2000 - 23:03 #2
Jeg vil nu gøre som hojben siger !

gå ind i din BIOS når du tænder for computeren.

Det gøres ved at trykke på F2 elller Delete eller hvad der nu står ved opstart !

Når du så er der inde skal du finde noget med Password og sætte det på og så bare gå ud af BIOS\'en og HUSKE at gemme !

Så skulle der gerne komme et password på !

/Thomas
Avatar billede driis Nybegynder
27. august 2000 - 23:08 #3
Som hojben siger, så er det nemmest at sætte et opstartspassword i BIOS.

Hvis det er fordi at et BIOS-password er for nemt at omgå, så ved jeg, at der findes et program, der lægger sig i bootsectoren på HD\'en og kræver password, før der bootes. En af mine kammerater bruger det, og jeg lægge et link til det her, når jeg får snakket med ham mandag eller tirsdag, hvis du er interesseret. Læg mærke til, at du ikke kan bruge bootmanagere som LILO, PowerQuest Boot Magic eller BeOS\' bootmanager, hvis du installerer dette program. Sikkerheden skulle være ret god, men den kan selvfølgelig altid omgås med en skruetrækker, en motherboardmanual og en floppydisk - det er trods alt bedre end et BIOS-password.

Hvis du virkelig har brug for sikkerhed, er du nok nødt til at skifte til Win NT, Win2000, Linux eller noget lignende, da der ikke er implementeret sikkerhed af betytdning i Win9x (og heller ikke i ME for den sags skyld..)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2000 - 23:36 #4
http://www.bootlocker.com/bl/ skulle være løsningen eller http://www.winsecure.de/ hvor demo aldrig udløber.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. august 2000 - 23:38 #5
Det ultimative logon prg må definitivt være System Commander 2000 som du kan læse om her:
http://www.v-com.com
det understøtter alle kendte operativsystemer og glemmer du dit password er der kun een vej tilbage..gæt selv hvilken ;-)
Avatar billede driis Nybegynder
27. august 2000 - 23:43 #6
kimrosgaard>> Med mindre System Commander krypterer hele indholdet af harddisken, hvilket jeg tvivler stærkt på, så skal det da ikke tage mere end et kvarters tid, før beskyttelsen er fjernet ;-).
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. august 2000 - 00:01 #7
driis>>kan kun tale af egne erfaringer men da jeg fik lavet ged i det en gang og ikke kunne få adgang med mit password (havde valgt et kompliceret et *G*) var der INTET at gøre! Jeg kunne ikke boote og heller ikke få adgang til mit c-drev selvom jeg satte det som slave på en anden pc\'er!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 00:13 #8
Norton your eyes only .. det kan kryptere disken ...
Avatar billede gozar Nybegynder
28. august 2000 - 09:38 #9
Hvad er det helt præsist du vil? vil du gøre computeren mindre tilgængelig, eller bare bestytte nogne filer, mod hvisse øjne?

Det er umuligt som allerede sagt, at beskytte hardisken 100% Ja med mindre du køber en 1000GB harddisk, og køre med stærkt kryptering.

Det er straks nemmere med bare nogne filer. De vil så bare fylde lidt(meget. Afhæinger ak hvor stærk kryptering der bruges.) mere.

Hvis det er det sidste, er der nogne encrypt / decrypt tools her

http://download.cnet.com/1,10150,0-10001-103-0-1-1,00.html?qt=encrypt&filterQuery=true&os=33+40+43&ca=&li=2

En anden stærk kryptering, er pgp. Findes på www.pgp.com

Som også allerede sagt, er windows 98/95 alst for svag i sin sikkerhed.. Du kan ikke gøre harddisken, ulæselig med mindre man har det rigtige kodeord. Det eneste du opnår med password, er at du gør det en lille smugle besværligere at få adgang til selve disken.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 16:19 #10
Det skal lige siges at PGP er gratis og her kan man lave et ekstra drev som er krypteret.

Det virker på den måde at man skal indskrive password, og når det er gjort, så kommer der et ekstra disk bogstav, fx P:

Det er stærkt at anbefale!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 16:20 #11
Det hedder PGPDisk...
Avatar billede halifax Nybegynder
29. august 2000 - 00:04 #12
Her er navn på et program som gør det du spø\'r om, nemlig at kræve bruger og password i DOS før win 98 starter: programnavn Access Denied - søg det på Internet og prøv det.
Jeg bruger selv version 2.4, compileret 25-01-2000 så det er rimeligt nyt. Der kan oprettes flere brugere, som har hver sit navn og password.
Avatar billede steffen Nybegynder
29. august 2000 - 22:27 #13
.. du kan bare give konen hendes eget login, no problem .. :-)