Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
31. juli 2002 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Blåstempling af software.....?

I mit nystartede firma er vi ved at udvikle et nyt stykke software til licenshåndtering på mainframes. Er der nogen der ved eller har en idé om hvordan man blåstempler et sådant stykke software?

mvh

Thomas
Avatar billede gusse Nybegynder
31. juli 2002 - 10:10 #1
ja lidt. Kan du ikke kontakt mig på therealgusse@hotmail.com !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. juli 2002 - 10:11 #2
gusse, husk oplysninger udvekslet for point skal udveksles PÅ Eksperten... ikke via mail, ICQ og andet...

NanoQ/coadmin
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
31. juli 2002 - 10:16 #3
Der er én altoverskyggende metode; få en stærk reference. D.v.s. forær den første udgave væk til en velrenomeret organisation, mod at de skriver en anbefaling.

Hvis jeres software køre til Maersk's tilfredshed, så er der alle mulige grunde til at det også vil køre perfekt hos andre ...
Avatar billede gusse Nybegynder
31. juli 2002 - 10:16 #4
Jeps !!! det er jeg klar over, men hvordan kommer jeg eller i kontakt med thomas ?..

Jeg kunne også spørge. Hvad er din mail adresse. Jeg vil gerne i kontakt med dig.
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. juli 2002 - 10:19 #5
1) opbygger sit firmas renomme ved konsistent at levere anvendelige løsninger over mange år (IBM).
2) sælger så mange at man opnår markedsdominans (uanset kvalitetsniveauet) (Microsoft).
3) markerer sig ved innovation og salgbare ideer (Sun)
4) får sin virksomhed ISO 9000 certificeret. og evt også ISO 9001, 9002, 9003, 9004, 10011, 10013 certificeret.
5) henviser til store kunder der bruger og er glade for systemet.

4) og 5) er nogenlunde opnåelige for et mindre firma, og har pænt stor effekt.

mvh JakobA
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
31. juli 2002 - 10:27 #6
Min e-mail er thomas@raistdesign.dk
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
31. juli 2002 - 10:28 #7
hvem står for iso-certificering?
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. juli 2002 - 10:40 #8
https://www.cert.dk/artikler/artikler/001200A039.shtml
det er et andet certifikat, men metoden er ca den samme :-)
Avatar billede ALS Praktikant
31. juli 2002 - 14:37 #9
Ang. ISO, så er det Dansk satndard, der står for certifikaterne i Danmark. Se www.ds.dk

PS: Det er et meget stort arbejde at opnå et ISO-certifikat (ellers havde det heller ingen værdi). Du kan næppe opnå der som nystartet virksomhed, da du skal bevise at der er styr på metoder og procedure i virksomheden først.
Avatar billede ALS Praktikant
31. juli 2002 - 14:39 #10
... og så er der lige det at et ISO-certifikat intet fortæller om selve produktet. Det er udelukkende en kvalitetssikring af virksomheden.
Avatar billede kaosknudsen Nybegynder
31. juli 2002 - 20:33 #11
Tak for hjælpen!