Avatar billede zux Nybegynder
27. august 2000 - 13:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PlayStation

Hva trenger man for å lage et PlayStation spill? Hvilket programerings språk brukes, og hva trengs av Hardware og Software?
Avatar billede roslev Nybegynder
27. august 2000 - 14:07 #1
Spil til Playstation programmeres, så vidt jeg husker, i C. Der findes en Playstation til spiludviklere som man kan koble direkte til sin PC og afprøve spillene direkte - men den koster mange penge.
Udvikling af Playstation spil foregår \"in-house\" i store firmaer - derfor tror jeg heller ikke du vil kunne få meget hjælp til at komme igang (f.eks. med tutorials/forumer på internettet)...

Umiddelbart virker det uoverskueligt - det vil nok tage en uerfaren programmør ca. 1 år og kr. 80.000,-. at lave PacMan til Playstation :)
Avatar billede 8800 Nybegynder
27. august 2000 - 17:09 #2
programmet til man kan spille psx på pc hedder bleem