Avatar billede qualjyn Nybegynder
30. juli 2002 - 18:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RDRam skal køre parvist?

Jeg har en comp med 4 slots til rambus ram. Der er fra starten 2 x 128 megs, og nu har jeg så fået et ekstra modul på 256 megs. Jeg tager en af "snyderne" ud og sat det nye på den plads, og intet virker (masser af bip-lyde osv).

Kan det passe at jeg skal købe en 256'er til, for at få det til at virke?

Et ekstra spørgsmål - På de rammoduler der sad der i forvejen står der 800-45, og på det nye står der 800-40. Kan det være problemet?

Du må meget gerne pege på en reference i dit svar, hvis du kender et sted man kan læse noget om det...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. juli 2002 - 18:15 #1
RDRam kræver at der sidder 2x256 i (de SKAL sidde par vis)
det er kun med de nye 32bit RDRam man kan nøjes med en!

så du skal have endnu en 256Mb klods!
Avatar billede qualjyn Nybegynder
30. juli 2002 - 18:27 #2
Suk... det var sq træls... well, tak for hjælpen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. juli 2002 - 18:30 #3
Takker For Pointz!
sådan er det desværre med de "gamle" RDRam klodser

Asus har lavet en bundkort som kan bruge de nye 32bit RDRam 4200, hvor du kan nøjes med en ram klods, ligesom med SD Ram